הצילו את פרחי הבר

הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים ממשיך זו השנה השניה במיזם להצלת פרחי הבר הנכחדים בארץ ישראל המוקדש להנצחת זכרה של נחמה ריבלין ז”ל.

שקיות זרעים לקנייה (צילום: עומרי בכרך)
שקיות זרעים לקנייה (צילום: עומרי בכרך)

הגן הבוטני הגדול ביותר בישראל נמצא בגבעת רם ירושלים, ובו מעל 6,000 מינים וזנים של צמחים מכל העולם. הגן מטפח, מגדל ומייצר זרעים של פרחי בר לגינה מזה 40 שנה, ביניהם כ-36 מינים שונים, רובם מקומיים, חלקם נדירים וחלקם בסכנת הכחדה. בכדי לשמור על המגוון הביולוגי במדינה, יוצא הגן הבוטני זו השנה השנייה בקמפיין נרחב שקורא לציבור לרכוש ולשתול בגינות הפרטיות ובאדניות זרעים של פרחי בר מקומיים. הקמפיין מוקדש לנחמה ריבלין ז”ל,  אוהבת טבע אמיתית שתרמה רבות  לאורך השנים לחברה בישראל ולשמירת הטבע.
במהלך השבועות שבין שני הסגרים, שיתף הגן הבוטני פעולה עם עשרות מתנדבים אשר אספו, ניקו וארזו את שקיות הזרעים, השותפים בפרויקט הינם ידידי הגן הבוטני, חברי קהילת הגן, מתנדבים בעלי צרכים מיוחדים, צעירים בשירות לאומי וצוות הגן.
הנשיא ריבלין וצוות הגן הבוטני בהשקת קמפיין הצלת פרחי הבר ע"ש נחמה ריבלין. (צילום: באדיבות יח"צ)
הנשיא ריבלין וצוות הגן הבוטני בהשקת קמפיין הצלת פרחי הבר ע”ש נחמה ריבלין. (צילום: באדיבות יח”צ)

כל הזרעים נובטים בקלות, בעלי פריחה מרשימה ויפה והינם חסכני מים המתאימים לכל בית עם אדנית וכמובן גם לגינה או לכניסה לבית.
שקיות הזרעים עולות בין 20-40 ש”ח לשקית, המחיר תלוי בנדירות. בנוסף לרכישת זרעים ניתן השנה לרכוש אדנית בר הכוללת: אדמה, אדנית צבעונית ושלוש שקיות זרעים עם פלייר הדרכה לזריעה בעלות של 85 ש”ח.
את שקיות הזרעים והאדנית ניתן להזמין בחנות הזרעים באתר https://www.jbgculture.com/%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%AA%D7%96%D7%A8%D7%A2%D7%99%D7%9D ולקבלם בדואר.
פרויקט הצלת פרחי הבר ע"ש נחמה ריבלין (צילום: בית הנשיא)
פרויקט הצלת פרחי הבר ע”ש נחמה ריבלין (צילום: בית הנשיא)

המטרה היא להשיב את הטבע לגינה על ידי זרעים המאפשרים לכל אחת ואחד לשלב את פרחי הבר בגינות הביתיות ובכך להנגיש ולעודד לאהבת הטבע הארץ ישראלי. כל זריעה לוקחת חלק בשימור הסביבה האקולוגית, המאפשר המשך הנאה לדורות הבאים.
תום עמית, מנכ”ל הגן הבוטני מציין כי “זו השנה השניה שהגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים יוצא בקמפיין הצלת פרחי הבר ע”ש נחמה ריבלין ז”ל שאהבה את הטבע בכל ליבה, קידמה נושאים ירוקים כמו גידול פרחים וירקות בגינה הקהילתית שהקימה בבית הנשיא וחיברה את אזרחי ישראל לעולם הצמחים. גם בבית הנשיא שתלו פרחי בר ואני קורא לכל עם ישראל להזמין בחנות האון ליין שלנו זרעים שיכניסו אור וצבע לחיינו וכך יסייעו גם למשפחות רבות להתחבר לטבע, להציל את פרחי הבר של ארץ ישראל והנציח את נחמה ריבלין ז”ל”.
הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,400 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מופעי שלכת ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.
ברחבי הגן האלונים מלאי בלוטים יפים ומגוונים. בחלקת אסיה תוכלו ליהנות מאבות הבר של עצי הפרי וביניהם אגסים ותפוחים. בפינת פרחי החודש שלל פרחי סתיו מרגשים, ביניהם סתווניות, נרקיסים ורקפות. בחלקת אמריקה ואירופה מתחילים מופעי השלכת.
לפרטים נוספים: הגן הבוטני 02-6794012
לרכישת זרעים- חנות הגן הבוטני : https://www.jbgculture.com/%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%AA%D7%96%D7%A8%D7%A2%D7%99%D7%9D

כתיבת תגובה