שמן זית – טוב לבריאות

הגרון שוב כואב? הנחירות מפריעות במהלך הלילה? השיער לא מפסיק לנשור? שניה לפני שאתם רצים לארון התרופות, תנו לשמן הזית שבביתכם לעשות את העבודה! ממליצה לגזור ולשמור!

שמן זית (צילום: ניר עצמון)
שמן זית (צילום: ניר עצמון)

מאת : אבנר טלמון.
שמן זית הוא אחד המרכיבים הפופולאריים ביותר במטבח, אך הוא בהחלט יכול לשמש גם למטרות טיפוח ובריאות. שמן הזית עשיר בויטמין E  ובנוגדי חמצון חיוניים שמועילים לאיזון לחץ דם וכולסטרול, מניעת התקפי לב, עיכוב הזדקנות ועוד.
לקראת החורף קבלו 10 “תרופות סבתא” טבעיות משמן זית!

  1. קשקשים – מרחו שמן זית על הקרקפת ועסו אותה היטב באמצעות כפות הידיים. הישארו עם השמן על הקרקפת במהלך הלילה וחפפו את השיער בבוקר עם שמפו רגיל. מומלץ לחזור על הטיפול במשך מספר ימים.
  2. כאבי אוזניים – חממו את שמן הזית (מומלץ באמצעות כף מעל הגז), טבלו צמר גפן בשמן החם וטפטפו בעדינות את השמן לאוזן הכואבת. שימו לב לא לחמם את השמן יתר על המידה.
  3. אקנה – הכינו תמיסה המורכבת מ-3 כפות שמן זית עם 4 כפות מלח, ערבבו היטב, מרחו על עור הפנים, המתינו 2 דקות ושטפו את הפנים במים חמים וסבון. התמיסה תנקה את עור הפנים ותשמור על לחות העור.
  4. נחירות – לפני השינה מומלץ לבלוע כפית שמן זית אחת. המרכיבים בשמן יסייעו בהפחתת הנחירות במהלך השינה.
  5. נשירת שיער – חממו מעט שמן זית ומרחו אותו על הקרקפת בעזרת כריות האצבעות. אין צורך לשטוף את השיער לאחר הטיפול. כדאי לחזור על הפעולה כל לילה עד להשגת התוצאה הרצויה.
  6. הצטננות וגודש באף – מרחו שמן זית בעדינות מסביב לאף ובתוך האף. שמן הזית מאפשר נשימה נקייה ומסייע בהקלה על גודש באף.
  7. שיעול – עסו את הגב העליון ובית החזה בשמן זית מחומם לטמפרטורת הגוף. אופציה נוספת היא לבלוע כפית שמן זית מעורבבת עם כפית דבש.
  8. צרידות – שתו מים פושרים עם לימון וכפית שמן זית. שילוב זה מטהר את הגוף ומטפל בצרידות.
  9. נפיחות וקמטוטים באיזור העיניים – ערבבו שתי כפות שמן זית עם שתי כפות דבש וכמה טיפות מים פושרים, מירחו מסביב לעיניים והמתינו כ-10 דקות. אפשרות נוספת היא להניח על העיניים פרוסות מלפפון טבולות בתערובת שמן זית ודבש.
  10. שיניים מוכתמות – ערבבו שתי כפות שמן זית, שלוש כפות אבקת סודה לשתיה ושתי כפות מלח, טבלו את מברשת השיניים בתערובת וצחצחו את השיניים היטב. התערובת תסייע בהברקת השיניים וניקוי כתמי ניקוטין.

המידע באדיבות אבנר טלמון, הבעלים של בית הבד של הגולן והמוצרים הטבעיים Olea essence המבוססים על שמן זית.  אתר האינטרנט: http://www.oleaessence.com
Olea essence “מבית הבד של הגולן”, מציע מבחר מוצרי טיפוח וטיפול, קולינריה וחומרי ניקוי המבוססים על סגולות הזית וכוללים חומרים טבעיים בלבד ללא כימיקלים!
הסוד הטמון במוצרי Olea essence, הוא הגילוי כי בתוצרים של הזית, הנזרקים לאחר הפקת השמן ומזהמים את הסביבה, קיימות סגולות טיפוליות, מחטאות ובריאות. מעבדות Olea essence, הצליחו להפיק משאריות הזית תכשירים בעלי ערך מוסף ולשמר את הערך האקולוגי בגולן. מעבדת החברה בקצרין הוקמה ע״י דר פיפקו ז״ל, על פי  תפיסת עולמם של הבעלים המייסדים, אבנר וסמדר טלמון, הדוגלת בחיים הרמוניים עם הטבע  והקפדה על שמירת הסביבה. יעילות המוצרים טמונה בשילוב בין שמן הזית ושמנים צמחיים וארומטיים בתהליך ייחודי, על טהרת חומרים טבעיים בלבד ללא חומרים משמרים וללא צבעים וריחות סינתטיים.

כתיבת תגובה