את בהריון? ניתן לעשות בדיקת שתן בבית

עכשיו, בימי הקורונה, הממש לא עליזים, כולנו בבית ואת בהריון. איך ממשיכים במעקב ההריון? אל תהיי בלחץ קבלי הצעה – טכנולוגיה ישראלית מאפשרת לנשים בהריון לבצע בבית את בדיקות השתן למעקב הריון.

הריון (אלבום פרטי)
הריון (אלבום פרטי)

טכנולוגיה תוצרת כחול לבן, המאפשרת לנשים בהריון להימנע מלצאת מהבית בימים אלה ולבצע את בדיקות השתן של מעקב ההריון בבית, באמצעות הסלולרי ולהמנע מלבצע זאת בקופת החולים.

תוצאות הבדיקה מתקבלות תוך דקות ומשוגרות לתיק הרפואי של הנבדקת ולגורם המטפל.
מדובר בפיתוח טכנולוגי חדשני של החברה הישראלית Healthy.io שנמצא בשימוש בקופות החולים “כללית” ו”מכבי”.
נשים הרות מקבלות את הערכה מאחות ליווי היריון, ללא כל עלות.
בדיקת השתן הביתית כוללת ערכה (כוס מתקפלת, מקלון בדיקה ולוח צבע) ואפליקציית סמארטפון ייעודית. האפליקציה מנחה את המטופלות לאורך תהליך הבדיקה שבסיומו הם מתבקשים לטבול את מקלון הבדיקה ולסרוק אותו באמצעות מצלמת הסמארטפון.
באמצעות טכנולוגיית עיבוד תמונה ובינה מלאכותית ולוח הצבע שפיתחה החברה, האלגוריתם מצליח לזהות את שינוי הצבע במקלון הבדיקה באופן מדויק בתנאי תאורה משתנים.

ערכת הבדיקה (צילום: יח"צ)
ערכת הבדיקה (צילום: יח”צ)

תוצאות הבדיקה מתקבלות מיד וזמינות בתיק הרפואי ובאפליקציה של קופת החולים עבור הנבדקות והצוות המטפל.
הבדיקה קיבלה אישור רגולטורי של האיחוד האירופאי (CE) ואושרה לשימוש על-ידי מנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA).
כמו כן,  קופת חולים “כללית” מאפשרת לנשים לאבחן דלקת בדרכי השתן באמצעות מוצר נוסף של Healthy.io. גם כאן מדובר כאמור בבדיקה הזהה לבדיקות מעבדה שתוצאותיה משוגרות תוך דקות לתיק הרפואי של הנבדקת ולגורם המטפל.
לצורך אבחון דלקת בדרכי השתן ניתן לרכוש את הערכה בבית מרקחת עם מרשם מרופא בעלות של 24.5 ₪. ניתן לפנות לשירותי האון-ליין של “כללית”, להתייעץ עם רופא משפחה אשר במידת הצורך, ינפיק מרשם דיגיטלי לערכת הבדיקה הביתית ובהתאם לתוצאות הבדיקה ניתן לקבל טיפול רפואי בשירותי האון־ליין.

כתיבת תגובה