טנדוקה – מסעדת שף ביוקנעם המושבה נחזור שוב – מילה של אמא נגה

טנדוקה, מסעדת שף השוכנת במושבה יוקנעם סיפקה לנו חוויה נפלאה של אוכל טוב, מיקום נפלא ומפגש מרגש של שלוש חברות שלא נפגשנו הרבה זמן בגלל מגבלות הקורונה 🙂 מילה של “אמא נגה”.

שלוש חברות במסעדת טנדוקה
שלוש חברות במסעדת טנדוקה

שלוש בנות אנחנו איילת, יפה נגה,
שאוהבות מאד אחת עם השנייה להתרועע…
אוכל טוב, שיחה נפלאה וחברות טובה כנה ואמיתית
עושה וגורמת לכל מפגש שלנו לחוויה מרתקת ונפלאה 🙂
הפעם נפגשנו לארוחת צהריים מאוחרת ביוקנעם המושבה. כמו שאומרים באמצע בין פ”ת לקריות והיכן? המליצו לנו על מסעדת שף “טנדוקה” השוכנת בלב המושבה יוקנעם, בפתחה של שמורת יערות מנשה.
טנדוקה במושבה (צילום: יפה גביש)
טנדוקה במושבה (צילום: יפה גביש)

הפגישה הייתה מרגשת מאד. המון זמן לא נפגשנו, בגלל הקורונה, והלוקיישן 🙂  מסעדת טנדוקה, מאד פסטורלי.
בכניסה למסעדה יש גינה ארצישראלית פורחת ורחבת ידיים וגפן מסתרגת, תחתיה ניתן לשבת, לאכול וליהנות מאוויר ממוזג ונעים. אבל, הגענו ביום שרבי, בשעות הצהריים והעדפנו לשבת במסעדה.  פנים המסעדה מואר ומעוצב בצבעוניות שקטה ומזמינה. הסבירו לנו שהמסעדה נבנתה בתחתיתו של מגדל המתנשא לגובה של 25 מטר אשר שימש עד לסוף שנות ה- 60 כממגורה (אסם תבואה) של האזור. חקלאי עמק יזרעאל היו מביאים את גרעיני החיטה שהיו מכונסים לחלל המגדל לאכסון.
שטחה של המסעדה היום, היה שטח האריזה של הגרעינים בשקים שאז היו מועמסים על משאיות ועושים את דרכם לנמל חיפה לפריקה.
טנדוקה - לחם עם מטבל טחינה וטפנד
טנדוקה – לחם עם מטבל טחינה וטפנד

בבניית המסעדה שימרו הבעלים את אותן “ממגורות” אשר דרכם זרמו גרעיני החיטה אל תוך השקים, וכשמרימים את העיניים מעל הבר שבמסעדה ניתן לראות אותן בתקרה עד היום.
התישבנו ומיד ניגש מלצר עם תפריטים. תוך כדי עיון ראינו שהמסעדה מציעה תפריט מוקפד, המורכב מבשרים טריים המיושנים במקום בליווי תוספות המבוססות על ירקות משדות חקלאי עמק יזרעאל. מעניין 🙂
למסעדה 3 תפריטים. תפריט עיסקי, תפריט ערב ותפריט אירועים (ניתן לערוך אירועים פרטיים עד 130 איש).
טנדוקה - אמפנדס תרד, סלט סלק ואגסים, כבדי עוף פריכים
טנדוקה – אמפנדס תרד, סלט סלק ואגסים, כבדי עוף פריכים

התפריט העיסקי בין השעות 12:00 – 17:00 ובמחיר של המנה העיקרית מקבלים מנה ראשונה, מנה עיקרית, כוס שתיה קלה ולחם הבית ,אחד לשלשה סועדים, מתאים לנו מאד 🙂
איילת צמחונית ובדקנו לפני שיש מנות צמחוניות מתאימות ואכן לא התאכזבנו.
למנות הראשונות הזמנו:
אמפנדס תרד שהגיעו עם סלט טרי ורענן רוטב צ’ימיצ’ורי וטרטר – מנה טעימה מאד המכילה 2 אמפנדס. אהבתי את היחס בין הבצק, שהיה דק, למילוי התרד העשיר ובליווי הצ’ימיצ’ורי והסלט המרענן היוו פתיחה נפלאה.
סלט סלק עם אגסיםאני מאד אוהבת סלק והשילוב שלו עם אגסים פשוט מושלם 🙂 הסלט מתקתק (סילאן) עם נענע, סלרי, שקדים פריכים, שומשום, רוטב צ’ילי ותפוזים. מנה נפלאה מרעננת מאד וחגיגה של טעמים בפה 🙂 אהבתי מאד ומכינה גם בבית 🙂
טנדוקה - נודלס מוקפץ
טנדוקה – נודלס מוקפץ

חטיפי כבדי עוף פריכים מצופים פאנקו על ריבת בצל, ותפוחים אפויים – מנה נהדרת, כבדי העוף שמרו על עסיסיותם למרות (או בזכות) הפנקו שהוסיף פריכות נהדרת. וכבדים הולכים נפלא עם מתוק וריבת הבצל הייתה נפלאה 🙂 מנה מומלצת מאד 🙂
למנות העיקריות הזמנו :
איילת, הצמחונית שבחבורה הזמינה מוקפץ צמחוני – הגיעה מנה גדולה של נודלס מוקפץ עם ירקות, נאמר לנו שהירקות משדות חקלאי עמק יזרעאל 🙂 , אני מאד אוהבת מסעדות שמכבדות  את חקלאי האזור ומשתמשת בחומרי גלם מקומיים. המוקפץ מלווה ברוטב סויה וטריאקי עם עלעלים קטנים וטריים. לדבריה של איילת המנה מאד טעימה ועשירה (נו… נראה לכם שלא טעמתי 🙂 ) איילת צודקת! 🙂
טנדוקה - פלטת בשרים על הפלנצ'ה
טנדוקה – פלטת בשרים על הפלנצ’ה

יפה ואני, שתי הקרניבוריות שבחבורה, הזמנו מיקס בשרים על הפלנצ’ה – מיקס הבשרים מכיל 3 מנות בשר עסיסיות מוגשות על פלנצ’ה לוהטת: אנטריקוט , אסאדו פרגית וצ’וריסו (כ- 400 גרם) – הגיע לשולחן פלנצ’ה לוהטת ועליה נחים הבשרים העסיסיים מלווים בירקות צלויים (בצל, עגבניות ופיטריות) וירקות אפויים. מנה המתאימה ל 3 סועדים 🙂 מנה נפלאה בשרים משובחים המגיעים בתוספת של סלט מרענן, צ’יפס, מג’דרה. ה-כל כל כך טעים ו… לא הצלחנו לסיים את המנה 🙂 ניסינו… האמינו לי שניסינו…. לא הצלחנו 🙂 מילה של “אמא נגה”.
טנדוקה - קרמינו שוקולד
טנדוקה – קרמינו שוקולד

למנות אחרונות הזמנו – 
קרמינו שוקולד – משולש קרם שוקולד מריר וקרם בורלה על קראנץ שוקולד בייגלה בציפוי נוגט קריספי במליחות עדינה – אם יש משהו שאני מאד מאד אוהבת זה קינוח מתוק-מלוח. והקינוח הזה התאים לי בול 🙂 כל כך נהנתי מהשילוב של הקרם ברולה והשוקולד, הבייגלה הקריספי שסיפק את המליחות למנה. בקיצור, מומלץ בחום 🙂 מילה של “אמא נגה”.
פאי בננות בתוספת גלידת ריבת חלב – תחתית בצק פריך במילוי בננות מקורמלות ומעל קרם שניטלי קוקוס ופירורי קראמבל – שילוב נפלא וטעים של בבנות מקורמלות עם קרם שנטילי וקראמבל 🙂
פאי פקאן אפוי בתוספת גלידת וניל (טבעוני) – פקאנים מקורמלים בשילוב מייפל וסילאן אפויים בתוך פאי בצק פריך ייחודי – מנה נהדרת פריכה מאד. פקאנים נפלאים מתוקים והשילוב עם הגלידה מאד מרענן את המנה.
לסיכום – מסעדת טנדוקה במושבה סיפקה לנו חוויה נפלאה של לוקיישן נפלא, אוכל טוב וטעים עם המון כבוד לחקלאות האיזורית. מחפשים מסעדה? ממליצה על טנדוקה בחום 🙂 ואם אתם מחפשים לוקיישן לאירוע, טנדוקה יכולה לארח אתכם עם תפריט טעים (יש גם מנות ילדים) וניתן לארח עד 130 איש. ממליצה בחום 🙂 מילה של “אמא נגה”.
טנדוקה – מסעדת בשרים כשרה וקייטרינג בניחוח יזרעאלי, שדרות הראשונית 7, יוקנעם המושבה.
טלפון – 053-9366145
לפרטים נוספים כנסו לאתר – https://tanduka.co.il/

כתיבת תגובה