מפלט אחרון – רומן חדש

“מפלט אחרון” רומן פשע חדש מאת הסופרת, נעמה סכר, הוצאת יהלומים, מרגש, סוחף ומרתק. מילה של “אמא נגה”.

מפלט אחרון - נעמה סכר (צילום: יח"צ)
מפלט אחרון – נעמה סכר (צילום: יח”צ)

ספרים רבותי, ספרים… זה משפט זכור לכולנו ממערכון של שלישיית הגשש החיוור ‘שוק הספרים’ שכתב דן בן אמוץ. אז, מה היה לנו?
אנחנו נדבר הפעם על מפלט אחרון של נעמה סכר, הוצאת יהלומים – זהו רומן פשע קצבי, חושני, על אהבה אמיצה המצליחה להתקיים נגד כל הסיכויים. ספר סוחף, בדיוק מאותם הספרים שניתן לסיים ולקרוא בנשימה אחת ובמהירות. אני קוראת להם ‘ספרי טיסה’. קליל סוחף עם סוף ידוע מראש. אהבתי את כתיבתה של נעמה סכר, לא מתיימרת, לא חופרת ספר קל ונעים מאד. מה שעוד אני אוהבת את התובנות של החיים ששזורים תוך כדי העלילה. קטע שאהבתי “…איש חכם אמר לי פעם ששום דבר אינו מקרי. אני מאמינה שלכל דבר שקורה בחיים שלנו ישנה סיבה טובה, גם אם היא איננה נראית נראית לעין, לכל לשינוי אדם שנכנס אל חיינו, יש תפקיד כמו לגרום לשינוי שיחול בנו, בדרך החשיבה שלנו, בהרגשה ובמשמעות שאנו נותנים לדברים שקורים לנו…” (נעמה סכר).
מי שמכיר אותי יודע שהמשפט הזה הוא המוטו שלי. אני ממש מאמינה בו. כך שלקרוא את המשפט הזה ולראות אותו משולב בעלילה של הספר ריגש אותי.
שני גיבורים יש בספר. האחד כריס ברייט, שהמרדף אחר הכסף עיוור את עיניו וגרם לו לאבד את החופש. החיים האכזריים מאחורי הסורגים שינו אותו. כשהשתחר הוא קבר את הזיכרונות הקודרים, הצליח להשתקם ולהמשיך בחייו, הקפיד להתרחק מצרות והשתדל לשמור על שגרה שקטה, עד לאותה פגישה גורלית עם בחורה מסתורית ויפהפייה, שנראתה לו כרוח רפאים מתעתעת ששבה מהעבר.
הבחורה איימי ספנסר, שטעות הרסנית שעשתה בצעירותה ערערה את כל מה שאי פעם האמינה בו ודרדרה אותה אל שולי החברה, אל תהומות שהותירו אותה שבורה. היא שילמה מחיר כבד והפסידה את היקר מכול. התנאים הקשוחים ברחובות העיר ניפצו את תקוותיה וצילקו את נפשה. איימי חשבה שתוכל לשנות את חיה, אך המציאות שבה וטפחה על פניה וחומות ההגנה שכיתרו את ליבה החלו להיסדק.
בקיצור, ספר נחמד שהסוף הידוע מראש לא מפריע לעקוב אחר מעלליהם של שני הגיבורים. אהבתי 🙂 מילה של “אמא נגה”.
סופת שלגים שמשתוללת בשיקגו בליל חג המולד מפגישה באופן לא צפוי בין איימי וכריס ומשנה את מסלולי חייהם. גבולות ההיגיון מיטשטשים והחוקים נשברים כשהשניים נסחפים למערבולת של רגשות אסורים. בתוך סבך השקרים, הסכנה אורבת ומאיימת לטרוף את הקלפים. עליהם להתעמת עם השדים שרודפים את עברם, לחשוף את האמת, כדי להציל את נשמתם, לפני שיהיה מאוחר מדי.
מפלט אחרון – מאת הסופרת  נעמה סכר
כריכה רכה
בהוצאת יהלומים
מספר עמודים: 424
מחיר: 98 ש”ח
להשיג ברשתות הספרים ובאתר: https://bbooks.co.il/?ref=si

כתיבת תגובה