שותים ונהנים בפסטיבל היין במטה יהודה

פסטיבל היין של במטה יהודה יתקיים בין ה 27/10 – 17/11 במהלך 4 סופ”ש קסומים. שווה לכם להגיע. מילה של “אמא נגה”.

פסטיבל היין במטה יהודה
פסטיבל היין במטה יהודה

יש לנו הרבה פסטיבלי יין, אבל, פסטיבל היין של מטה יהודה הוא הסנונית הראשונה שייסדה ומיסדה את רעיון פסטיבל היין, שהשנה חוגג את שנתו ה- 18 ברציפות בין התאריכים ה – 27.10-17.11.
הפסטיבל יתקיים בנופיו הקסומים של מטה יהודה במהלך 4 סופי שבוע בהם ישולבו אירועי יין שונים ומגוונים. אירוע הפתיחה יתקיים במלון יד השמונה ב- 27.10 ובו יטעמו עשרות יינות מ- 35 יקבים באזור מטה יהודה.
עשרות היקבים ברחבי המועצה האזורית מטה יהודה הפכו לא מכבר לשם דבר בתעשיית היין הישראלית. היקבים הם חלק בלתי נפרד מהמקום בו הוקמו ומההיסטוריה שלו, ומלבד היינות שהם מייצרים הם הפכו למקור פרנסה ועוגן תיירותי עבור האזור כולו. כיום, ‘דרך היין’ של יקבי מטה יהודה היא מפעל משגשג ופורח ולא בכדי נחשב כפרויקט הדגל של האזור.
“הייחוד של פסטיבל היין של מטה יהודה הוא שכל היינות שמוצגים הם מכרמים שגדלים באיזור מטה יהודה” כך אומר לנו ערן אוחנה מנהל מחלקת התיירות במטה יהודה וממשיך  “… זהו פסטיבל היינות ה 18 ברציפות. מגיעים אלפי מבקרים במשך 4 סופי שבוע חמישי שישי שבת. אנחנו מזמינים את כל עם ישראל להגיע ולטייל, לבלות, להינות, לשתות ולאכול הכל כאן, קרוב, חצי שעה מהמרכז. האיזור שלנו עשיר ביקבי בוטיק כ – 35 במספר, הנוף משגע ‘טוסקנה’ ממש כאן וכמובן הבשלניות של מטה יהודה מחכות לכולם”.
יקב קסטל מיכלי בטון וחביות
יקב קסטל מיכלי בטון וחביות

ביקרתי ב 5 יקבים וממליצה לכם להגיע ולהנות.

  • יקב קסטל הינו יקב משפחתי השוכן ביד השמונה בבעלות אלי בן זקן. הכרם הראשון ניטע בשנת 1988, בסמוך לבית המשפחה בישוב רמת רזיאל, ליד ירושלים וליקב ששכן שם, וזאת על פי מסורת צרפתית הנהוגה בבורדו ובבורגון, של נטיעת הגפנים בחלקות הסמוכות ליקב. כיום, שלושת ילדיו של אלי חולקים איתו את האהבה לתחום ומחזיקים בתפקידים שונים ביקב. בספטמבר 2015 העביר היקב את מרכז פעילותו למשכנו החדש ביישוב יד השמונה יחד עם הציוד החדשני שבו, מעבר המסמל את המשכיות העשייה הבין-דורית של משפחת בן זקן. המבנה משתלב בהרמוניה בסביבה הטבעית בה הוא ממוקם, הרי יהודה וכרמי היקב הסובבים. יקב קסטל מייצר היום כ – 7,000,000 בקבוקים בשנה.

ראויה לציון סדרת ה-LaVie – הלבן הינו בלנד של ענבי סוביניון בלאן, שרדונה ויונניה וגוורצטרמינר, צבעו זהוב עדין. היין רענן ובעל גוף וסיומת עשירה. האדום הינו בלנד של ענבי קברנה סוביניון, מרלו, סירה ופטי ורדו. לאחר תסיסה ושהייה קצרה בחביות, היין המשיך לגדול כשנה במיכלי בטון. זהו יין פירותי, צעיר ורענן.
ממליצה לכם להגיע לסיור ביקב החדש בישוב יד השמונה, הסיור בתיאום מראש, ובו מרכז מבקרים הפתוח לקהל. היקב חדשני ובו מיכלי נירוסטה עץ ומיכלי בטון (כן, לא טעיתי!!! ) בואו לבקר, מבטיחה לכם שתהנו J מילה של “אמא נגה”.

ארוחה ביקב נבות
ארוחה ביקב נבות

מזה שנים רבות יינות היקב נמצאים בראש רשימת יינות האיכות הישראלים, זוכים להצלחה וקוצרים שבחים בחו”ל. היינות מיוצאים ללמעלה מ-20 מדינות ברחבי העולם,  בהן ארה”ב, שוויץ, צרפת, אנגליה ויפן.
יינות היקב כשרים
יקב קסטל – יד השמונה, טל. 5358555 – 02

  • יקב נבות הוא יקב בוטיק הנמצא במושב צלפון. היקב הוא הגשמת חלומו של מוטי בוהדנה כורם ויינן, בשגעונו הגדול ובאהבתו הרבה ליין שסוחף אחריו את כל המשפחה הנוטלת חלק נכבד בעשיה ובאהבה רבה.

היקב מייצר כ-3000 בקבוקי יין מענבי הקברנה סוביניון והמרלו המיושנים בחביות עץ אלון בין שנה לשנה וחצי. כמו כן מיוצרים ביקב נבות יינות ומשקאות סיידר מענבים ומפירות העונה.
ליקב יש גם מבשלת בירה – מבשלת פפו הינה מבשלת בוטיק. הבירה מיוצרת בשיטה מסורתית בתהליך בישול של דגנים, בנפחים קטנים.

יינות יקב נבות
יינות יקב נבות

ממליצה לכם להגיע למרכז המבקרים ובו ניתן להתארח ולהנות מיין, סיידרים ובירות המיוצרות במקום. לקבוצות במהלך השבוע (לפי תיאום מראש) ולקהל הרחב בימי שישי.
במקום ניתן להינות מארוחה חלבית עשירה ומפנקת בלב הכרם. גבינות, לחמים, שקשוקה, מגוון סלטים, פוקצ’ות עם גבינות ועשבי תיבול, מרקים ומאפים בלווי ירקות ועוד.
מחיר היין 55-95 הקנייה במקום
יקב SPHERA
יקב SPHERA

לקבוצות : סיורים וארוחות בהזמנה מראש. כמו כן ביקב ניתן לקיים אירועים עד  איש 50.
התאנה 49 מושב צלפון טלפון – 02-9992291

  •  יקב SPHERA  מומחה ליינות לבנים, של היינן דורון רב הון השוכן בגבעת ישעיהו. יקב SPHERA מתמקד ביצירת יין לבן איכותי ולכן איסוף הטעמים והצבעים מכרמים שונים בארץ מהווה את המקור הראשוני, הבסיס, ליצירה איכותית, שתהווה בהמשך, ביטוי של יין לבן (זני או בלנד) במיטבו. דורון רב הון למד ייננות בבורגון שבצרפת. הוא התמחה ב-Domaine Jacques Prieur, באזור המצטיין ביינות לבנים, והשלים התמחויות בשרדונה וביינות מבעבעים בשבלי ובשמפן. במהלך עשור של עשייה מקצועית מרשימה בארץ הפך ליינן מוכר ומוערך.
    יינות לבנים יקב SPHERA
    יינות לבנים יקב SPHERA

היינות הלבנים שיצר, זכו בהכרה בינלאומית של רבים ובפרסים ביניהם: אשכול הזהב, Decanter World Wine Awards ,Robert Parker-Wine Advocate, Wall Street Journal ,Julia Harding-MW  ואחרים.
אוהבים יינות לבנים? ממליצה לכם להגיע ולהינות משרדונה, סוביניון בלאנק, ריזלינג ו first page. מבטיחה לכם שלא תתאכזבו. מילה של “אמא נגה”.
יקב SPHERA   מושב גבעת ישעיהו, טל: 0546600595.

  • משק יין הנס שטרנבך שייך לגדי שטרנבך ולשולה יפת וגם הוא שוכן בישוב גבעת ישעיהו. 

יינות יקב שטרנבך
יינות יקב שטרנבך

שטרנבך הוא התגשמות של חלום, על מישלב חקלאי תיירותי. הוא מורכב מכרם בר קיימא יקב,  גינה אורגנית, מסעדה ומקום לאירועים קטנים. העסק נקרא “משק יין”  (מקביל ל- domaine בצרפת או ל- Weingut בגרמניה), משום שהוא עוסק בכל שלבי ייצור היין, החל מנטיעת הכרם ועד למכירת הבקבוק. הכרם נטוע במרחק של כ – 1.5 ק”מ מהיקב  המייצר כ – 15,000 בקבוקים בשנה ונקרא, הנס שטרנבך על שם אביו של גדי. “…היקב מייצר שלוש סדרות של יינות גנריים המחויבים למוצאם הגיאוגרפי של הענבים, אך לא להרכב זני קבוע של היינות או לכך שבכל שנה נייצר את כולם…” כך אמר לנו גדי שטרנבך.
*  ג’נבא – סדרת הפרמיום: עשויה מענבי כרם ג’נבא בלבד. בסדרה כעת שני יינות   ג’נבא רזרב –אדום וג’נבא לבן.
*  נחל חכליל – סדרת הביניים: עשויה גם היא מענבי כרם ג’נבא אבל בשעת הצורך גם מענבי כרמים שכנים בנחל חכליל. בסדרה כעת שלושה יינות: נחל חכליל אדום, נחל חכליל לבן ונחל חכליל וורוד.
עוד במקום יין חדש – עמק האלה, יין המיועד לשתיה בשנה שלאחר הבציר. ניתן להשיג רק במקום בבקבוקי זכוכית במחיר של 45 ₪ לבקבוק (750 מ”ל) או במילוי של בקבוק פלסטיק במחיר של 45 ₪ לליטר.
מלבד הכרם והיקב במקום פועלת מסעדה עם תפריט ים תיכוני. באמצע השבוע ניתן להגיע רק בהזמנה מראש ובסופ”ש לפי מקום פנוי. בתפריט סלטים מרקים 6 מנות בשריות עיקריות וקינוחים. במקום יש מנות ילדים שניצל, צ’יפס, פסטה ונקניקיות.
היקב פתוח לביקורים 10:00 – 17:00
משק יין הנס שטרנבך, גבעת ישעיהו 83, עמק האלה, טלפון –   02-9990162
יינות יקב מוני
יינות יקב מוני

  • יקב מוני נמצא בדיר ראפאת אל מול העיר בית שמש. היקב של משפחת ערטול הוקם לזכרו של הבן מוני שנפטר בשנת 1995. אבי המשפחה שאקיב ערטול, ערבי נוצרי, סוחר זיתים בן הכפר מרר שבגליל הגיע לפינת החמד הזו, בראשית שנות השמונים של המאה העשרים. לימים הגיעו לגבעות הפסטורליות גם הבנים שכולם עובדים היום בחווה  החקלאית וביקב. היינן הראשי של היקב הוא ששון בן אהרון  ומסייע לו נור – הבן השני במשפחת ערטול שגם הוא היינן.

החל מבציר 2005 כל יינות היקב הם כשרים למהדרין.
היקב מייצר כ-  40,000 בקבוקים. בכרמים של יקב מוני מגדלים כ 20 זני ענבים ומייצרים 3 סדרות עיקריות: רזרב, נחל ופרימיום ויינות גם ברמה יותר נמוכה המתאימים לכל כיס. הסדרה העליונה של היקב היא אסטייט רזרב. הענבים כולם מכרמי המשפחה שבגבעות עמק שורק.
מתנובת הזיתים מכינה חוות ערטול שמן זית כתית שמופק בכבישה קרה וזיתים.
יקב מוני טלפון : 02-9916629
לפרטים נוספים ומידע על על האטרקציות התיירותיות באתר תיירות מטה יהודה – הלב הירוק :http://tour-yehuda.org.il/

כתיבת תגובה