תערוכה – דמיון חופשי

תערוכה חדשה בנושא “דמיון חופשי” תוצג בבית ציוני אמריקה. אחרי התקופה הלא פשוטה שעברה על כולנו, הגיע הזמן לחזור לשיגרה. מילה של “אמא נגה”.
עדי נאה בלוך מתוך תערוכה - דמיון חופשי (צילום באדיבות יח"צ)
עדי נאה בלוך מתוך תערוכה – דמיון חופשי (צילום באדיבות יח”צ)

יצחק קלפטר כתב כך בשירו “דמיון חופשי – אני מרשה לעצמי, עם קצת דמיון חופשי, את שנינו ביחד, את ואני, אבל את לא איתי, זה רק בראשי, שנינו ביחד, דמיון חופשי…”. ממליצה לכם להגיע לתערוכת ציורים הנושאת את השם “דמיון חופשי” כי ממש עכשיו, בתקופה המטורפת שאנחנו נמצאים בה אני זקוקים למעט – דמיון חופשי 🙂
מפיקת התערוכה – מורן יעקבי טוענת ש”המציאות עולה על כל דמיון, או שמא הדמיון הוא שעולה על כל מציאות? אנו, בני האדם, טובים מאד בלדמיין דברים, להריץ בראשנו תסריטים עתידים, חולמים בהקיץ על רעיונות. כמה פעמים יצא לכם לשכב תחת כיפת השמים ולדמיין צורות הנוצרות מהעננים? הדמיון מאפשר לנו להרחיב את גבולות החשיבה ומהווה מקור ליצירתיות שלנו, הדמיון והיצירתיות יחד מופיעים בהיבטים רבים בחיינו, פתרון בעיות, המצאות, מדע, טכנולוגיה, אמנות ועוד…”

גלינה קנטור מתוך תערוכה - דמיון חופשי (צילום באדיבות יח"צ)
גלינה קנטור מתוך תערוכה – דמיון חופשי (צילום באדיבות יח”צ)

“דמיון הוא תחילתה של יצירה”, כך אמר ג’ורג’ ברנרד שואו, מחזאי וסופר בריטי מוערך ממוצא אירי.
האמנות היא שפה חזותית הנותנת ביטוי וויזואלי לפרי דמיונם של אמנים ואמניות המזמינים אותנו לצלול אל עולמם הפנימי, אל המקום בו הכל אפשרי. האמנות נותנת בית, חיים, למילה יצירתיות, בית שבו אין מסגרת והמילה דמיון זוכה למקום מכובד.
לפי התמונות המצורפות ניתן להתרשם, שהתערוכה מציגה יצירות אמנות, שמאחוריהם דמיון רב ויד חופשית על הבד, קליל המצלמה, החימר והיציקה ובהחלט ‘קוראת’ לנו לבוא להתרשם ולדמיין 🙂 מילה של “אמא נגה”.
שרון הולצר מתוך תערוכה - דמיון חופשי (צילום באדיבות יח"צ)
שרון הולצר מתוך תערוכה – דמיון חופשי (צילום באדיבות יח”צ)

התערוכה פתוחה לקהל הרחב.
דמיון חופשי
פתיחה: יום רביעי 01/07/2020 | שעה : 19:30
נעילת התערוכה – 26/09/2019
בית ציוני אמריקה | כתובת: דניאל פריש 1, תל אביב
 

כתיבת תגובה