וילון מוסיף המון

בואו נדבר קצת על עיצוב 🙂 אחד הדברים שמשדרים רוגע, שקט ויוקרתיות הוא הוילון 🙂 אז, למה לוותר על התחושה היוקרתית שהוא מעניק – בבית שלנו? המרכז הישראלי לריהוט מציג: טיפים לבחירת וילון.

וילונות - המרכז הישראלי לריהוט
וילונות – המרכז הישראלי לריהוט

“איך תרגישו אם בחדר שהזמנתם בבית מלון – אין וילון? זה הרי אחד הדברים שאנחנו מצפים שיהיה במקום שאמור לפנק אותנו בתמורה למיטב כספינו. אז… למה לוותר על התחושה היוקרתית והמזמינה שווילון משדר – בבית בו אנו חיים, ועוד בתקופת הקורונה, בה אנחנו שוהים בבית יותר מתמיד?”
“וילון מוסיף המון: התאמה ועיצוב נכונים של וילונות יכולים לחולל בבית פלאים ולהפוך כל חדר – לחדר במלון בוטיק. שלא לדבר על כך שהווילון הנכון יכול, למשל, להסתיר חלון מכוער… אבל לפני הכל, חשוב לזכור שווילון הוא פריט שימושי – בעיקר בארץ שטופת שמש כשלנו, בה שליטה וויסות של קרני האור החודרות הביתה יכולים להשפיע על נוחות השהייה בכל אחד מחדרי הבית”, אומרת נילי בוסאני, מנהלת קניוני “המרכז הישראלי לריהוט”
וילונות - המרכז הישראלי לריהוט
וילונות – המרכז הישראלי לריהוט

והיא מסבירה “כדי להתאים וילון לחדר או לחלל יש לקחת בחשבון את גובה התקרה, גודל החלל, כיוון החלונות (צפון, מערב, דרום או מזרח), הסגנון העיצובי והשימוש המיועד: השיקול בבחירת וילון עבור חלונות עם תריסים, יהיה שונה מהשיקול בבחירת וילונות עבור חלון ללא תריסים, למשל”. לדברי בוסאני, הכללים החשובים אליהם כדאי לשים לב, נובעים גם מהשאלה לאיזו מטרה נועד הווילון בחדר המסוים אליו רוצים להתאימו:

  • איטום: האם מעוניינים באיטום מוחלט? הצללה? ליצור חיץ בין תוך הבית למה שרואים מבחוץ, או ההיפך? דקורציה? כל תשובה תניב סוג וילון אחר: סוג אטום וכבד מתאים למניעת חדירה של קרני שמש לחדר מערבי ללא תריסים, בו השמש מכה ללא רחם ולכן הוא סופג כמות רבה של אור וחום חלק ניכר משעות היממה. אם החלון פונה לכיוון צפון – מומלץ להעדיף וילון שקוף, כי החדר לא מקבל הרבה אור. אם הכוונה היא לדקורציה – יכול בהחלט להתאים וילון שקוף או תחרה.
  • התאמה: אם המטרה היא וילון לחדר ילדים או לפינת משחקים – יתאים וילון צבעוני ומלא חיים. מומלץ להעדיף וילון פשוט, ללא מנגנונים מיוחדים, שכן לילדים יש נטייה להתעסק עם המנגנון והם עלולים להרוס אותו. למטבח, למשל, מומלץ וילון שקל להסירו ולנקותו או לכבסו. אם המטרה היא וילון לוויטרינה שפתוחה לעבר רחוב ראשי סואן ועתיר פיח – רצוי להעדיף וילון שעשוי מחומר שקל ונוח לכבס. בממ”ד, מומלץ להעדיף וילון בד, כדי שיהיה נוח לפתוח ולסגור את החלון שעל פי רוב, נפתח הצידה.
  • חומרים, צבעים וטקסטורות: האם מעוניינים בווילון שצבעיו מתמזגים בצבע הקיר, או דווקא בווילון שנותן זריקת צבע וחיוניות? אם החלון צר וארוך – יכול להתאים וילון רומאי או ונציאני. ויטרינה? יש ויטרינות שווילון ורטיקאלי הולם אותן מאוד. עליכם לראות מה אתם אוהבים ומה יעשה לכם כיף לראות, כי וילון הוא פריט נוכח.
    וילונות - המרכז הישראלי לריהוט
    וילונות – המרכז הישראלי לריהוט
  • גודל: מומלץ שהווילון לא יהיה מונח “בדיוק” על החלון, והדבר נכון שבעתיים בחדרים או בדירות קטנות, שכן וילון ארוך ורחב מעניק אשליה של גובה והוא “מגדיל” את החדר – וגם את החלון. לעומת זאת, בחדרי שינה קטנים רצוי להעדיף וילונות קטנים יותר (למשל, וילון רומי, גלילה או סטריפ) שמעניקים הרגשה “פתוחה”.
  • צבע: מרבית הישראלים שמרנים ומעדיפים גוונים בהירים או לבנים של הווילונות, בין השאר כי הם מתאימים לשנים ארוכות. בשנים האחרונות יש יותר העזה ובוחרים גם צבעים כהים יותר (כחול, טורקיז, ירוק, בורדו) או דוגמאות וטקסטורות כמו פרחים, למשל. יש גם מי שבוחר “להלביש” על הווילון הגדול והמשתפל וילון נוסף – שהוא מעין סטריפ אופנתי וצבעוני. את וילון הסטריפ אפשר להחליף כל כמה שנים בווילון אחר – וזהו פיתרון נהדר עבור מי שבכל זאת רוצה לחדש ולשנות – בלי להחליף את כל הווילון ובלי שהתעוזה שהוא רוצה להפגין בצבעוניות או בדוגמא, ישתלטו על כל החדר.
  • תלייה: יש לזכור שלא מספיק לבחור את הווילון, צריך לבחור גם איך תולים אותו ולחשב בהתאמה את מה שצריך: אם מדובר במסילה – כדאי לשקול הוספת קרניז. אם רוצים לתלות על מוט – כדאי לבחור מוט עם נוכחות שיוסיף בעצמו לאווירה (אלא אם מעדיפים מוט שייבלע). מגע אישי נוסף ניתן לתת בבחירת חבקים עבור וילונות הבד המשתפלים.

“המרכז הישראלי לריהוט”:
סניף ראשון לציון: רח’ משה לוי 10, קומות ב’ ו-ג’.
סניף אשדוד: רח’ הבושם 7, מנרב סנטר, אזה”ת אשדוד.
 
 

כתיבת תגובה