מיאו, חתולה!!

החתולה היפנית ששווה 6 מיליארד דולר מטריפה את ישראל!!

Hello Kitty בושם 75 ש"ח (צילום: יח"צ)
Hello Kitty בושם 75 ש"ח (צילום: יח"צ)

“הלו קיטי”, החתולה בעלת השם המערבי כל כך, היא בעצם חתולה יפנית, שמחזור המוצרים הנמכרים בעולם ונושאים את דיוקנה נאמד ביותר מ-6 מיליארד דולר בשנה

המותג היפני הוא אימפריה בממדים מבהילים: בשנה האחרונה הוטבעה דמותה של החתולה המצוירת על 280 אלף מוצרים באירופה- מביצים טריות ועד עדשות מגע, מתכשיטים ועד אייפון.

המותג נוצר על ידי חברה יפנית בשם סאנריו (Sanrio), המתמחה בשיווק מוצרי תרבות פופ. סאנריו נוסדה בשנת 1960 על ידי שינטארו טצוג’י כחברה למוצרי מתנות על בסיס דמויות פופולאריות. קיטי התווספה לקו הדמויות של החברה רק בשנת 1974 והפריט הראשון שעליו הודפסה החתולה היה ארנק כסף מווניל.

מוצרי המותג מתאפיינים בהבלטת הצבע הוורוד ובסגנון הציור של דמויות הסדרה, ברובן חתולים. הדמות הראשית בסדרה – חתלתולה בשם קיטי – שהפכה כאמור למותג תרבות מסחרי אשר פורסמה על גבי מגוון סוגי מוצרים – ממוצרים נלווים “מסורתיים” כגון משחקים, בובות, ופסלים; עבור במוצרי אופנה שונים; וכלה במוצרי צריכה שבדרך כלל אינם מקודמים תוך שימוש בדמות אנימה, כגון טלפונים ניידים, כלי נגינה ואף מכונית.

טויס אר אס (צילום: יח"צ)
טויס אר אס (צילום: יח"צ)

ביפן בלבד יש 100 חנויות המוקדשות לקיטי ועוד 7000 נקודות מכירה (חנות בתוך חנות). בטייוואן יש בית יולדות שקרוי על שמה וכל הפריטים בו מעטרים את דמותה. לחברת התעופה היפנית (אווה איירליינס) יש מטוס בשם “הלו קיטי”.

אין ספק כי החתולה בעלת הפנים העגולות הפכה לתופעה מסחרית בכל אסיה, הקוריוז האמיתי בנוגע לדמותה של החתלתולה באסיה הוא שאפילו מפקדי המשטרה בבנגקוק, בירת תאילנד, עושים בה שימוש. מסתבר כי קברניטי המערכת המשטרתית בתאילנד מצאו דרך מקורית להעניש את השוטרים שיתנהגו שלא בהתאם לחוקים – לבישת סרטי “הלו קיטי” גדולים וורודים. לפי הדיווח של רשת בי-בי-סי, שוטרים שיאחרו, יחנו שלא כחוק או יבצעו עבירות קטנות אחרות, יחויבו ללבוש את הסרט למשך כמה ימים. לדברי גורמים במשטרה, הסרט עוצב כך שיבייש את השוטר המוענש והוא גדול, ורוד עם שני לבבות רקומים עליו.

בשנת 2008 זינקה החתלתולה שוב לכותרות, הפעם נתבשרו ההמונים כי מעצב האופנה ג’ון גליאנו בחר בה כטופ מודל התורנית שלו, קיטי דגמנה בשעתו את קולקציית החורף האחרונה שעיצב לדיור. ההפקה הופיעה בווג היפני במהדורת חודש יוני 2008 וכללה פריימים משותפים של גליאנו וקיטי, כשהיא לבושה במיטב בגדי הקולקציה ונהנת ממסע שופינג ברחבי פריס.

השנה עושה זאת קיטי שוב. בתחילת השנה החליטו ברשת “ספורה” שזה הזמן להשיק קולקציית הוט קוטור שכל כולה מוקדשת לקיטי. לשם כך גייסו את הזמרת לידי גאגא אשר הצטלמה בשמלת קיטי ובשלל אאוטפיטים נוספים כשמוטיב קיטי חוזר בכולם. מעט לאחר ההשקה האמורה הושק בושם פפיון מרהיב של הלו קיטי.

מצעים ורדינון (צילום: יח"צ)
מצעים ורדינון (צילום: יח"צ)

הנקודה הישראלית:

ישראל הייתה הזכיינית הראשונה של “הלו קיטי” בעולם, באמצעות חברת ldi מקבוצת מפל תקשורת. בישראל אמנם משווקת קיטי על כ-200 מוצרים של יצרנים מקומיים, ודומיננטית בביגוד ובמוצרים נלווים לבית הספר, מוצרים נוספים מגיעים ארצה באמצעות חברות בינלאומיות בעלות זיכיונות בינלאומיים.

בארץ תוכלו לרכוש מגוון חולצות טי, מכנסונים ושאר פריטי אופנה תוצרת חברת אלשרד בעיטורי קיטי. ברשת חנויות ורדינון תמצאו מצעים בדמותה ואילו ברשת כלי הבית דומו מציעים לכם מגוון רב של בקבוקי שתייה אקולוגים של היצרנית השוויצרית “סיג” המעוטרים בדמותה של החתלתולה היפנית. המותג פליק פלאק המשווק ברשת חנויות סווטש מציע שפע רב של מוצרים אשר דמותה של קיטי מתנוססת עליהם וגם מותג הנעלים האמריקאי Vans המשווק בישראל, מציע נעלי סניקרס מרהיבות בדמותה. במדפי הפארמים תוכלו לרכוש מבשמיה של החתולה ובסניפי רשת החנויות “פעמית סטור” המתמחה בכלים חד פעמיים מעוצבים ומגוון אביזרים לימי הולדת תמצאו שלל פריטים מקסימים בדמותה. רשת טויס אר אס משוקות באופן בלעדי מכונת מדבקות ובחנויות הצעצועים הנוספות תוכלו לפגוש שלל משחקים ובובות של קיטי .

בשנות ה-90 של המאה הקודמת אומנם נעשה ניסיון לפתוח בארץ רשת חנויות קיטי מקומית, שנקטע באיבו בשל בעיות אישיות של הזכיין. לטובת חובבי המותג, כדאי שתדעו כי לאחרונה החליטה שסאנריו היפנית לתת צ’אנס נוסף לפתיחת חנויות המותג בישראל, כך שבקרוב קיטי כנראה תעשה עליה…

 

כתיבת תגובה