משפחה טבעונית? ככה תכינו את המאכלים הפופולריים על כולם

היכרות עם 3 מתכונים טבעוניים בסיסיים, טעימים ופשוטים להכנה תאפשר לכם לפנק את כל בני המשפחה כבר בארוחה הקרובה. כך תעשו זאת נכון 

אוכל טבעוני
אוכל טבעוני

אורח חיים טבעוני לא אמור להגביל את בני המשפחה מבחינת מגוון קולינרי. למעשה, יש כיום המון מתכונים שאותם אפשר להכין באופן עצמאי עם חומרי גלם שזמינים כמעט בכל מטבח. רגע לפני הארוחה המשפחתית הקרובה – הנה 3 מאכלים שיתאימו לכולם:

  1. פיצה

האפשרות להכין בבית פיצה טבעונית מגשימה חלום לילדים ומבוגרים כאחד. עבור הבצק תצטרכו 1.5 כוסות קמח, כף שמרים, חצי כפית מלח, כפית סוכר, 3 כפות שמן וחצי כוס מים.
את הרוטב תכינו מבצל, 2 כפות שמן זית, 3 שיני שום, עגבניה, 100 גרם רסק עגבניות, חצי כוס מים, חצי כפית מלח, רבע כפית פלפל וכפית אורגנו.
עבור התחליף לגבינה תצטרכו 4 כפות טופו מגורר, 3 כפות שמן, 2 כפות שמרי בירה וכף רוטב סויה.
שיטת ההכנה דומה לפיצה הרגילה: קודם כל מערבבים את חומרי הבצק ולשים לקבלת בצק רך ואחיד. מעבירים לקערה לצורך התפחה ומכינים את הרוטב על ידי טיגון הבצל הקצוץ יחד עם השום והעגבנייה. לאחר מכן מוסיפים את רסק העגבניות, המים והתבלינים ומערבבים במשך 5 דקות.
לבסוף, מערבבים יחד עם החומרים לתחליף הגבינה, מרדדים את הבצק ויוצקים מעל את הרוטב. מוסיפים את הגבינה ומכניסים לתנור של 230 מעלות למשך 15 דקות.

  1. פסטה פירורי לחם

הדור הצעיר מעדיף פסטה? קחו לכם 1 חבילת פסטה ארוכה מסוג ספגטי, 5 שיני שום, 3 ענפי תימין, חצי כוס שמן זית, חצי כוס פירורי לחם, מלח ופלפל שחור.
בשלו את הפסטה לפי הנחיות היצרן וחממו את שמן הזית במחבת לפני שתטגנו בו את השום. הוסיפו את עלי הטימין ופירורי הלחם.
המשיכו לטגן עוד כ-2-3 דקות עד להזהבת פירורי הלחם ותבלו במלח ופלפל. סננו את הפסטה המבושלת, ערבבו עם פירורי הלחם והגישו למרכז השולחן.

  1. ירקות מוקפצים בקרם קוקוס

ירקות הם חלק חשוב בתפריט הטבעוני ומדי פעם אפשר לגוון אותו עם מוקפץ בקרם קוקוס. המצרכים למנה משפחתית גדולה הם 5 ראשי ברוקולי, זוקיני, 4-5 פטריות חורש, תירס טרי, 5 ראשי כרוכית צהובה, שליש כוס דלעת חתוכה, עגבנייה, 5 תרמילי שעועית ירוקה, 3 שיני שום, שליש כוס קרם קוקוס ותבלינים לפי הטעם.
ההכנה עצמה פשוטה וקלילה והיא זהה לכל מוקפץ אחר. ראשית, חותכים את הזוקיני והפטריות, מורידים את התירס מהקלח וחותכים גם את שיני השום. שנית, מקפיצים את הכל על מחבת במשך 10 דקות ומגישים מיד. אם רוצים לשדרג, אפשר לפזר למעלה עלי תבלין או לפנק את המשפחה עם רוטב צ’ילי.