ספר חדש לילדים "אח גדול נולד"

ספר חדש “אח גדול נולד”, מאת מאיה דן, מתאים כספר הכנה למשפחות ולאחים גדולים. למה צריך ספר הכנה? כי יש הרבה דברים לא ברורים כשתינוק חדש עומד להגיע למשפחה. מילה של “אמא נגה”.

אח גדול נולד / מאיה דן
אח גדול נולד / מאיה דן

הספר “אח גדול נולד” נכתב על ידי מאיה דן, יזמית, מנחת קבוצות בגישת “השפה” לתקשורת מחברת, בעלת תואר במדעי ההתנהגות, והאיורים המתוקים של המאייר אבי כץ.
מאיה מספרת ש”אוריה לא רצה לדבר איתי. הוא כעס, הוא צעק. הוא התחצף. זה גרם גם לי לכעס, רציתי ברגע הראשון להעניש אותו על ההתנהגות שבה בחר. אבל ידעתי, שעונש רק יגביר את התסכול והכאב שלו. שאלתי את עצמי, מה הוא מרגיש ברגע זה, כשהוא גילה שעומד להיוולד לו אח תינוק? מה הוא חש, כשאמא ואבא תכף כבר לא רק שלו? והאם אני יכולה להתחבר לתחושה הזו, של פחד מפני העתיד? של אי וודאות? של חשש למקומי? של קנאה?

בהחלט. הרגשתי כמה הוא חושש ומתוסכל. הרצון להענישו התחלף במהרה ברצון לתת מענה לרגשות העולים בו. במקום לראות את הילד שלי כמתנהג בצורה לא ראויה, ראיתי את הילד שלי חש מפוחד וכואב. “זה באמת מאוד מפחיד”, אמרתי. “יש הרבה דברים לא ברורים כשתינוק חדש עומד להגיע למשפחה”. הבעת הכעס והתסכול התחלפה בעצב וברצון לקירבה, הוא הבין שאני רואה אותו, את נפשו המבקשת הכלה. עכשיו אפשר לתת תשובות לשאלות הלב”.
מָה אִם הָיָה סֵפֶר שֶׁהָיָה יָכוֹל לַעֲזֹר לָנוּ לְהָכִין אֶת הַיֶּלֶד אוֹ הַיַּלְדָּה שֶׁלָּנוּ לְהֻלֶּדֶת תִּינוֹק אוֹ תִּינֹקֶת חֲדָשִׁים לַמִּשְׁפָּחָה?
מָה אִם הָיָה הַסֵּפֶר הַזֶּה מִשְׁתַּמֵּשׁ בְּשָׂפָה מְקָרֶבֶת, בְּהוּמוֹר, בִּפְּרֶסְפֶּקְטִיבָה חִיּוּבִית וּבְמַתַּן לֵגִיטִימַצְיָה לְכָל קֶשֶׁת הָרְגָשׁוֹת הַמִּתְעוֹרְרִים בַּתַּהֲלִיךְ?
מָה אִם הָיָה זֶה הַסֵּפֶר שֶׁאוֹתוֹ אַתֶּם אוֹחֲזִים בְּיַדְכֶם?
“אָח גָּדוֹל נוֹלַד” הוּא סֵפֶר הֲכָנָה לְאַחִים וַאֲחָיוֹת גְּדוֹלִים לֶעָתִיד.
מִתּוֹךְ הַסֵּפֶר:
הַאִם אַתָּה יוֹדֵעַ מַהוּ הַדָּבָר שֶׁאִם נוֹתְנִים מִמֶּנּוּ עוֹד וָעוֹד, הוּא אַף פַּעַם לֹא חָסֵר?
אוּרִיָּה חָשַׁב וְחָשַׁב, מִמָּה נִתָּן לָתֵת וְלָתֵת וְהוּא אֵינֶנּוּ חָסֵר?
שׁוּם דָּבָר, עָנָה אוּרִיָּה. אֵין דָּבָר כָּזֶה.
יֵשׁ כָּזֶה, עָנְתָה אִמָּא. זוֹ אַהֲבָה!
הספר “אח גדול נולד” נבע מתוך ניסיונה הפרטי של מאיה דן, הידע והמקצועיות שלה ונכתב כספר הכנה לאחים ואחיות גדולים לעתיד. הספר כתוב בגישה של “שפה מחברת” תוך אמפתיה ולגיטימציה לקשת הרגשות והאתגרים הצפויים להתעורר בתהליך.
זֶהוּ סֵפֶר הַבִּכּוּרִים שֶׁל מָאיָה דָּן, חוֹלֶמֶת וְיוֹצֶרֶת, נְשׂוּאָה בְּאֹשֶׁר לְאִיתָמָר, אִמָּא לְאוּרִיָּה וּבְאֵרִי. בַּעֲלַת תֹּאַר רִאשׁוֹן בְּהִצְטַיְּנוּת בְּמַדְּעֵי הַהִתְנַהֲגוּת בְּמַסְלוּל פְּסִיכוֹלוֹגְיָה. בַּעֲלַת תְּעוּדַת הַנְחָיַת הוֹרִים, זוּגוֹת וּקְבוּצוֹת מִבֵּית סֵפֶר “הַשָּׂפָה”.
מָאיָה עָסְקָה בְּחִנּוּךְ בִּלְתִּי פוֹרְמָלִי, בְּיַזָּמוּת עִסְקִית, בְּהַדְרָכַת וְהַנְחָיַת יְחִידִים וּקְבוּצוֹת וְעוֹד.
הַסֵּפֶר אֻיַּר בִּידֵי הַמְּאַיֵּר אָבִי כַּץ. אָבִי כַּץ נוֹלַד בְּאַרְצוֹת הַבְּרִית וְעָלָה לָאָרֶץ בִּשְׁנַת 1970. הוּא יָדוּעַ גַּם כִּמְאַיֵּר סִפְרֵי יְלָדִים וְגַם כְּקָרִיקָטוּרִיסְט פּוֹלִיטִי.
אהבתי את הספר, את האיורים הנאיביים והמקסימים, את הכתיבה הנפלאה והרגישה. הספר נהדר כמתנה לאחים גדולים, לנכדים ולחברות בהריון שמצפות לילד. ממליצה בחום 🙂 מילה של “אמא נגה”.
הספר נמכר בעלות של 49 ₪ במקום 59 ₪ בחנויות.
משלוח בדואר רשום בתוספת 20₪ .
התשלום בביט או pay box.
ניתן לרכוש אותו ישירות ממאיה דן  ולאסוף מנקודות האיסוף או במשלוח בדואר.
נקודות האיסוף העצמי : עולש, בית יהושוע, רחובות, יקיר, ירושלים, הר עמשא או ערד.
לפרטים נוספים – מאיה דן נייד 0525520904

 

כתיבת תגובה