תערוכה חדשה – אוֹמְרִים אַהֲבָה יֵשׁ בָּעוֹלָם

השבוע נפתחת תערוכה קבוצתית במוזיאון תל אביב לאמנות – המרכז החווייתי למשפחה ע”ש יונס וסוראיה נזריאן “אוֹמְרִים אַהֲבָה יֵשׁ בָּעוֹלָם” – מתנות מאמנים ואמניות לילדיהם.

רועי רוזן, חד־קרן, 2018, גואש על נייר, ×5030 ס"מ, באדיבות האמן ועדה רוזן
רועי רוזן, חד־קרן, 2018, גואש על נייר, ×5030 ס”מ, באדיבות האמן ועדה רוזן

לאורך ההיסטוריה של האמנות הקדישו אמנים רבים יצירות לאנשים מסוימים, כגון שליטים, אספנים, אמנים אחרים, אהובים, חברים או בני משפחה. התערוכה אוֹמְרִים אַהֲבָה יֵשׁ בָּעוֹלָם חושפת מקרים ייחודיים שבהם הקדישו אמנים ואמניות, מדורות שונים ובמדיומים מגוונים, יצירות אמנות במיוחד עבור ילדיהם. רגע היוולדם או חגיגת יום הולדתם מהווים את הסיבה הרגשית ליצירות לבביות אלו המבטאות ערכים של הורות, נתינה והקדשה אישית.
מרבית היצירות נשלפו מן המרחב הביתי והמשפחתי. הן נוצרו במטרה לעטר את קירות חדר השינה או לשמש כצעצועים מקוריים. עם המעבר למרחב המוזיאלי מעניין להבחין מצד אחד בייחודיות של היצירות הללו לאור הפעילות האמנותית המוכרת של האמן והאמנית, ומצד שני בקווי הדמיון בין שני סוגי העשייה.
אלהם רוקני, סיפורי כפר, 2019, שמן על נייר, ×15080 ס"מ, באדיבות האמנית (צילום: יאיר מיוחס)
אלהם רוקני, סיפורי כפר, 2019, שמן על נייר, ×15080 ס”מ, באדיבות האמנית (צילום: יאיר מיוחס)

דרך קיבוצן יחדיו במרחב ציבורי, נוצר הקשר חדש המעיד על תרומתה של קהילת המבוגרים לעיצוב הסביבה התרבותית, הרוחנית והנפשית של קהילת הילדים.
בצחוק ושעשוע אל מול עצב ומלנכוליות, חלק מהיצירות מבקשות לפצות על חלל שנפער במעגל החיים וחלקן דווקא לפאר התחדשות מיוחלת. ואולי הן מנסות, לרגע אחד, לגלם בחומר את הבלתי־ניתן לגילום – מה זאת אהבה?
פתיחה: יום שישי, 24 ביולי, 2020 בשעה 10:00
סגירת התערוכה ב 3 לאפריל, 2021
האמנים המשתתפים:
מעיין אליקים / אריה ארוך / יצחק גולומבק / יאיר גרבוז / שאול גרבוז / מיכל נאמן / אבי סבח / יוחנן סימון / שי־לי עוזיאל / אלכסנדרה צוקרמן / זויה צ׳רקסקי־נאדי / טליה קינן / רועי רוזן / אלהם רוקני / גלעד, לוסיאנה ואמיליה רטמן קפלון / פיליפ רנצר / דינה שנהב
רועי רוזן, יונה־סושי, 2016, גואש על נייר, 60×50 ס"מ, באדיבות האמן ויונה רוזן
רועי רוזן, יונה־סושי, 2016, גואש על נייר, 60×50 ס”מ, באדיבות האמן ויונה רוזן

אוצר: עמית שמאע
גלריה ע”ש רות וברוס (ברוך) רפפורט – המרכז החווייתי למשפחה ע”ש יונס וסוראיה נזריאן – הבניין הראשי
הכניסה לילדים ונוער עד גיל 18 ללא תשלום
מבוגרים 25-50 ₪ ברכישה מראש באתר המוזיאון  https://tickets.tamuseum.org.il/
 

כתיבת תגובה