יין ישמח לבב אנוש

מחפשים שי לחג? קבלו הצעה שתמיד טובה, לכל חג ולכל אירוע 🙂 יין כמובן 🙂 יקב ויתקין משיק לכבוד ראש השנה שני יינות חדשים ריזלינג 2019 וקברנה פרנק 2017 וכמו בכל שנה מארזי החג של היקב מגלמים תרומה לעמותת רוח נשית. מילה של “אמא נגה”.

יקב ויתקין - ריזלינג, קברנה פרנק
יקב ויתקין – ריזלינג, קברנה פרנק

כמו בכל חג מגיעה השאלה הניצחית… אז מה קונים לחג?  איזה שי מביאים? אצלינו, כשמדובר ביין לא משנה אם יש חג, יין תמיד טוב וכל השנה אנחנו קונים יינות. כך יוצא שמה שאנחנו אוהבים לתת ולקבל זה יין 🙂
את היין שותים, לחיים ונגמר… מזמינים עוד ולא צריך לחשוב מה לקנות – יין כמובן 🙂 לחיים חברים!
את יקב ויתקין אנחנו מאד אוהבים. זה מתחיל באנשים מיוחדים, עובר לכרמים ומשם כל הטוב נמזג לבקבוק. והשנה שרונה פז-בלוגולובסקי – מנכ”לית יקב ויתקין יחד עם נשות יקב ויתקין בשיתוף עמותת “רוח נשית” המסייעות לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית, יוזמת מפגש מעורר השראה עם נשים שהגיעו הרבה מעבר לתקרת הזכוכית ומייצגות את הרוח הנשית במיטבה ואומרת “בשונה מרוח התקופה אנו עוזבות לרגע את המסכים ובוחרות אחת בשנייה, בצל ענבי הגפן, עבור בנותינו, חברותינו ואחיותינו וכל מי שזקוקה לעזרה.”

לדברי תמר שוורץ, מנכ”לית עמותת “רוח נשית – עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות”: “בעידן בו האלימות נגד נשים גואה, מרגש לפגוש נשים שהגיעו לעמדות הכי בכירות בתחומן, והחליטו לעצור הכל כדי להירתם למען מטרה חברתית בוערת. אני מקווה שקהלים נוספים כמו גברים ותאגידים ייגלו אחריות חברתית לתופעה ושיחברו אלינו כדי לשים סוף לפגיעה מכל סוג שהוא בנשים”.

בין הנשים שאישרו את השתתפותם במפגש: ד”ר שלומית גרי מנכ”לית בנק ישראל, גליה אלבין, איילת נחמיאס ורבין- סגנית נשיא התאחדות התעשיינים, אירית שנקר, ג’וליה ולנה זהאר, -מחברת טחינה אל ארז, ח”כ אאעידה תומא סולימן, ענת הראל, יעל ארד, ליליאן ברטו, נחמה רונן, עידית טפרסון, עינת ניב, אורית הראל ועוד ועוד, הנשים תשתתפנה בבציר ענבים בבקעת הנדיב.
ואיזה יין אתם אוהבים? אדום או לבן?  – יקב ויתקין משיק השנה שני יינות לחג ריזלינג וקברנה פרנק.
כחלוץ יצרני הריזלינג היבש בארץ, יקב ויתקין גאה להציג את המהדורה ה – 17 של יין ריזלינג 2019. כבר כ- 17 שנים ויתקין ריזלינג הינו אחד מהיינות הלבנים הייחודיים והמרשימים בנוף המקומי. בציר 2019  ממשיך את הקו הסגנוני של יין זה בשנים האחרונות: עשיר בארומות הדרים, מעט ירוק, נקי, חד ואלגנטי ונאמן לאופי הזן.

ויתקין ריזלינג 2019 (צילום: יקב ו יתקין)
ויתקין ריזלינג 2019 (צילום: יקב ו יתקין)

ריזלינג 2019 הוא 100% יין זני. כלומר, 100% ענבי ריזלינג שנבצרו במורדות הרי יהודה בבציר ידני לילי בשבוע הראשון של חודש אוגוסט.
בציר 2019 של ויתקין ריזלינג ממשיך שיתוף פעולה נדיר בין יקב ויתקין ליקב התאום הגרמני שלו מאזור Pfalz בדרום גרמניה. במהלך הכנת היין למילוי נעשה בניית היין בהתאם לתוצאות טעימת פורום משותף שכלל את צוות יקב ויתקין בשיתוף עם יינני היקב התאום Georg Mosbacher – סבין ויורגן וכן ייננים נוספים מהאזור שלהם.
התוצאה – יין עשיר בארומות פרי טיפוסי לזן הריזלינג כאשכולית, אפרסק לבן ותפוח ירוק. הוא בעל מבנה דחוס מחד ורעננות נפלאה עם חדות טעמים מאידך היוצרים יחדיו הרמוניה נדירה.
המלצה חמה – ריזלינג 2019 הינו יוצא דופן מבחינת יכולת ההתיישנות שלו בהשוואה ליינות לבנים מאזורינו ובתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח ולקבל מורכבות במשך חמש עד שבע שנים משנת הבציר.
טמפרטורת הגשה מומלצת: °12-°8 ,  אלכוהול בנפח:  11.5% , קלוריות:63.6 קק”ל ל – 100גרם
מחיר מומלץ לצרכן 100 ₪
עוד יין מושק לקראת החג והוא יין אדום קברנה פרנק 2017 – זוהי המהדורה ה – 16 של ויתקין קברנה פרנק – יין מרתק בעל גוף מלא, עשיר, מורכב ואלגנטי.
קברנה פרנק 2017 ויתקין (צילום: יקב ויתקין)
קברנה פרנק 2017 ויתקין (צילום: יקב ויתקין)

ההרכב הזני של היין הוא 90% קברנה פרנק ו 10% פטיט ורדו. היין נעשה כולו מכרם יחיד במורדות המזרחיים של רכס הרי מירון בגליל העליון מרום של 700 מטר מעל פני הים. הגובה הרב והאדמה הסלעית והמנוקזת והטיפול הקפדני לאורך השנה הביאו ליבולים נמוך ואיכותי. הענבים נבצרו בבציר ידני לארגזים קטנים בשעות הבוקר המוקדמות והגיעו ליקב למערכת קבלת הבציר.
היין תסס ושהה במגע עם הקליפות במשך שלושה שבועות ולאחר מכן עבר להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי קטנות כ 40% מהן חדשות, למשך 16 וחצי חודשים שבסופם נבנה הבלנד והיין מולא בקבוקים ללא כל תהליכי ייצוב ולאחר סינון גס בלבד.
רשמי טעימה – בציר 2017 מתגלה כבציר מצוין, מתאפיין ביינות מרשימים ואלגנטיים המוכנים לשתייה יחסית מוקדם. בזכות ההיכרות עם הכרמים והניסיון שנצבר ביקב ויתקין, קברנה פרנק מפגין בעקביות מבנה מהודק ואלגנטי לצד עוצמה עומק ומורכבות. הוא בעל מאפיינים של פרי אדום ושחור, עשבי תיבול, גרפית וטבק בעל עומק ואורך מרשים.
יין הקברנה פרנק ייטיב ללוות מנות בשר קלאסיות כמו אנטריקוט על מחבת ברזל, רוסטביף ומנות פסטה על בסיס שמן זית וכן גבינות קשות עזות טעם. על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו. כאמור, בתנאי אכסון נאותים,
המלצה חמה –  ויתקין קברנה פרנק הוא בעל פוטנציאל נפלא ליישון, לכן אנו ממליצים “לשכוח” מספר בקבוקים עמוק במקרר היין לפחות ל – 8-12 שנים לאחר הבציר.
טמפרטורת הגשה מומלצת: °18-°16 , אלכוהול בנפח:  13.5% , קלוריות:74.5  קק”ל ל- 100גרם
מחיר מומלץ לצרכן 125 ₪
חשוב לדעת –
גם בחג הזה – בכל המארזים וברכישות בחנות המקוונת של היקב גלומה תרומה לעמותת רוח נשית. לכל מארז מצורפת תעודה המספרת על הפעילות של העמותה. שאפו גדול יקב ויתקין 🙂
 

כתיבת תגובה