מבלים בצפון – שוקולד, שלג ועין זיוון

הצפון קורא לנו ממש עכשיו. מה מצאנו בו? סדנאות שוקולד מתוקות, בקתות מקסימות בעין זיוון ו.. שלג בחרמון, כן, זה הזמן לצפון. מילה של אבא 🙂

סדנת שוקולד דה קרינה - לא רק לילדים
סדנת שוקולד דה קרינה – לא רק לילדים

מאת : ערן אהל.
החלטנו לצאת לצפון. מי זה החלטנו? אני, אישתי ו 3 בנותינו. משפחה מבלה. הגענו לכמה אטרקציות ואנחנו משתפים אתכם בחוויות וגם כמה רעיונות שלנו מניסיונינו, להעצים לכם את החוויה. מילה של אבא 🙂
סדנת שוקולד de-karina
הגענו למפעל שוקולד בקיבוץ עין זיוון, בשם de-karina. כשהגענו פגשנו את הבעלים של המפעל, זוג מקסים – קרינה וגיורא. בשיחה עימם התברר כי הם נפגשו בכלל בארגנטינה, גיורא הגיע לשם עם משפחתו מבאר שבע, ומצד שני מקורותיה של קרינה מגרמניה. הם עלו ארצה, הגיעו לגולן לפני כ 12 שנים וחלמו על שוקולד ציוני – הם התחילו מחדר שבו קיבלו את החומר גלם ויצרו עימו תוצרים מגוונים. העסק התפתח וגדל ולכן הם עברו למבנה בו הוא נמצא כיום. הם גייסו עובדים והתחילו לשווק סחורה ברחבי הארץ ואף לייצא לחו”ל. קיבלנו המלצה על ביקור במפעל הבוטיק, ביקור שמשלב טעימות שוקולד, סדנת שוקולד והדגמת הכנה. הביקור מעניין ומתאים למבוגרים וילדים כאחד – בילוי משפחתי, שבו כל אחד מבני המשפחה מפגין יצירתיות.
סדנת שוקולד דה קרינה

בסדנא מותר ואף רצוי להתלכלך – מלקקים את האצבעות תרתי משמע. שילוב של טעמים, צבעים וצורות מעניקים לילדים חוויה מהנה. הקטנה שלנו (בת 3) נהנתה למלא את השבלונות בשוקולד ולקשט עם סוכריות צבעוניות בעוד שהאימא שיבצה תמצית פירות יער בפרליני שוקולד מריר. בינתיים הבנות הגדולות יצרו יצירות אמנות טעימות. את התוצרים מאפסנים במקרר ובסוף הסיור לוקחים הביתה קופסת שוקולד אישית כך שהחוויה נמשכת עוד כמה ימים (תלוי כוח רצון…). ממש כיף לפתוח אחרי כמה ימים את הקופסא ולנשנש את היצירה שלך.
לאחר הסיור והסדנא הגענו ללובי שבו בית קפה חמים וחנות. מומלץ מאוד לטעום ממשקאות שוקולד, מילקשייק ו/או קפה הייחודיים למקום. משקה המקופלת ניצח.
 דה קרינה - משקה מנצח
דה קרינה – משקה מנצח

מתוך המבחר שהחנות מציעה, אני ממליץ על מתנה לעצמכם: מארז הפונדו – שנמכר כאן בפחות מ 50 ₪, כולל שקית שוקולד איכותי. אנו במשפחה נוהגים לקנח עם פונדו משפחתי: בכלי הפונדו מערבבים חתיכות שוקולד איכותי (רצוי תמהיל של מריר וחלב) ומעט שמנת מתוקה.
אפשר להתפנק גם עם ליקר שוקולד. מחממים את התערובת במיקרו בפולסים של 10 שניות, תוך כדי ערבוב בין הפולסים, עד להמסת כל השוקולד ויצירת תערובת נוזלית סמיכה מעט. אפשר ורצוי לתבל כיד הדמיון הטובה. בינתיים הילדים חותכים פרוסות מפירות העונה (בעובי של כ 2 ס”מ). מניחים את הכלי מעל נר במקום המתאים וכל אחד בתורו נועץ את המזלג שלו (כלול בערכה) בפרי וטובל בתערובת החמה. מומלץ להכין מפיות.
כפר הנופש עין זיוון

כפר הנופש עין זיוון
משפחה של זוג הורים עייפים עם 3 בנות נחתה אחרי נסיעה ארוכה בכפר הנופש עין זיוון והרגישה שהגיעה למעשה למקום חמים ונעים, שנותן הרגשה שהוא יותר מבית.
קיבוץ עין זיוון נמצא בצפון רמת הגולן, סמוך ליער אודם והר החרמון באופק. קיבלנו בקתת בוסתן מאוד מרווחת ונוחה למשפחה. למטה סלון עם ספה נפתחת, חדר שינה (ההורים השתלטו עליו), למעלה גלריה עם שתי מיטות שהבנות שמחו להתנחל בהן למסיבת פיג’מות לילית. העיצוב הכפרי והמדויק משרה את האווירה הנכונה לחופשה משפחתית.
ארוחת בוקר בכפר הנופש עין זיוון

לכל יחידה יש פינת ישיבה חיצונית ועמדת מנגל. בפינת בישול מצאנו קומקום, כיריים חשמליות, מכונת קפה, מיקרוגל ועוד.
חייבים לציין את קמין הגז החתיך, שמחמם תוך דקות את כל היחידה ומשרה אווירה חמימה (זהירות – הזכוכית נשארת חמה גם שהקמין חבוי). הילדה הופנטה ממנו. הזמנו פיצה מפיצרייה בקיבוץ (בגלל מחסור בשליח קפצנו בעצמנו לאסוף, 5 דקות הליכה מהבקתה).
פתחנו בקבוק יין מקומי ותאורה עמומה מול הקמין סגרו לנו ערב רומנטי. יש חנייה במרחק של כ- 20 מטר מהיחידה. נוף הררי מהמרפסת וארוחת בוקר כפרית, בריאה ומאוד עשירה (במיוחד כדאי לציין שילובים גבינות מפתיעים) משלימים את החוויה.
מומלץ לבקש יחידה עורפית – מול הנוף הפתוח.
שלג בחרמון

אתר החרמון
הגענו לאתר החרמון בשעות הצהריים של שישי חורפי ולהפתעתנו בקופות היה תור של רכב אחד… מצאנו באתר הבילוי הצפוני בישראל שלג, אבל לא רק שלג.
באתר השכרת ציוד סקי, מזחלות שלג לילדים ופעילות של מזחלות אקסטרים לילדים ולמבוגרים. בגלל שהקטנה לא יכלה לעלות לתחנה העליונה (בגלל מגבלת גיל) התפצלנו – הקטנה ואימא נשארו למטה, הגדולות ואבא עלו לתחנה העליונה עם הרכבל. ברכבל העיקרי (הקרוב לכניסה) היה תור של כרבע שעה.
למעלה השלג היה רב והנוף מדהים, סלפי חובה. שכרנו מזחלות פלסטיק והילדות נהנו להתגלש, תוך כדי הפגזות בכדורי שלג מצד האבא.
בחזרה למטה ראינו שיש רכבל נוסף, פנימי יותר בלי תור כלל.
שלג בחרמון

קצת טיפים למשפחות שמגיעות ל”עיניים של המדינה”:

• עדיף לעלות לתחנה העליונה בעזרת הרכבל הפנימי, התור קצר יותר (אם בכלל).
  • בעת הנסיעה ברכבל וכן בתחנה העליונה הרוח חזקה ומרגישים קור גם כשיש שמש ונעים באתר התחתון. מומלץ להתלבש היטב.
  • כפפות עמידות למים וחם צוואר עושים את ההבדל בין בילוי לעינוי.
  • מומלץ לשכור מזחלת שלג לכל ילד (25 ₪) ולשמור עליהן היטב – ברגע של חוסר תשומת לב כמעט “הושאלה” לנו אחת המזחלות.
  • לא ניתן לעלות עם מזחלות על הרכבל – ניתן לשכור למעלה או למטה ולזמן קצוב – כדאי לתכנן בהתאם.
  • למשפחות עם ילדים, שמתכננות להישאר באתר עד שעתיים-שלוש, מומלץ להגיע בשעות הצהריים – התורים קצרים יותר, השמש כבר זקורה ומחממת היטב.
  • לארגן בגדים, גרביים ונעליים להחלפה. להביא שקיות לביגוד הרטוב.
  • להביא גזר! מילה של אבא

זהו, חזרנו עייפים, מרוצים, מחוייכים ורצנו לספר לכם חוויות 🙂 מבטיח לכם שתהנו. מילה של אבא !