היתרון של ביטוח מקיף לרכב

ביטוח חובה כבר רכשתם ונשאלת תמיד השאלה לגבי הביטוח המקיף איזה כיסויים להוסיף ולנסוע בראש שקט. רק שתדעו כי לא כל רכב ניתן לבטח בביטוח מקיף. קבלו קצת סדר בנושא…

ביטוח רכב (צילום: אורי גולן)
ביטוח רכב (צילום: אורי גולן)

ביטוח חובה כבר רכשתם (מכיוון שהחוק מחייב). כעת, אתם מתלבטים האם להוסיף לרכב כיסויים נוספים ולנסוע בראש שקט. חברות הביטוח מציעות היום הן כיסוי צד ג’ והן ביטוח מקיף הכולל בתוכו את הכיסויים של צד ג’ וכיסויים נוספים. חשוב לדעת, כי לא כל רכב ניתן לבטח בביטוח מקיף ואם יש ביכולתכם לנסוע ברכב חדש כדאי לבטחו בביטוח המקיף על מנת שתוכלו לזכות למטריית הכיסויים הנרחבת. במאמר זה נגלה את היתרונות הגדולים של הביטוח המקיף.
מה ההבדל בין סוגי הביטוח השונים? – יש הטועים לחשוב כי ההבדל בין הביטוחים השונים קשור לסכום הכספי שתקבלו במקרה של תאונה. בפועל, מדובר בכיסויים שונים למקרי ביטוח שונים. ביטוח החובה כולל את כיסוי נזקי הגוף שנגרמו לנהג, לנוסעים עמו או לאנשים אחרים שנפגעו בתאונה. ביטוח צד ג’ כולל את נזקי הרכוש שנגרמו לצד ג’. הביטוח המקיף כולל גם את הכיסויים של ביטוח צד ג’ וגם את נזקי הרכוש שלכם.
מתי ניתן לממש כל אחד מהביטוחים הללו? את הפיצוי עבור רכב שנגנב תוכלו לקבל אך ורק אם יש לכם את הביטוח המקיף. אם לעומת זאת פגעתם ברכב אחר ויש בידכם רק ביטוח צד ג’, חברת הביטוח תשלם עבור התיקון של הרכב בו פגעתם אך לא עבור תיקון הרכב שלכם. לכן, על מנת להיות מכוסים לחלוטין כנגד מקרי ביטוח נפוצים רבים מומלץ שיהיה בידכם ביטוח מקיף בתוקף.
הרחבות לביטוח מקיף – לצד כל הכיסויים הללו לביטוח המקיף ניתן לרכוש גם הרחבות שונות. “הרחבות” הן כלי שמעניקה חברת הביטוח למבוטח להתכונן מראש לנזקים שאינם מכוסים בפוליסה הבסיסית. כל אחת מההרחבות תגדיל מעט את עלות הפוליסה השנתית שלכם אך תבטיח כיסוי בקרות מקרה הביטוח. בין ההרחבות הנפוצות לביטוחים מקיפים ניתן למצוא:

  • הרחבה לרכב חלופי: במקרה של תאונה תוכלו לקבל רכב נוסף למספר ימים מחברת השכרה. כך לא תצטרכו ללוות רכב מחברים, לנסוע ברכב אחד במשפחה או להשכיר רכב על חשבונכם. כאשר הרכב שלכם יחזור מתוקן מהמוסך תוכלו להחזיר את הרכב החלופי ולחזור לנסוע ברכב שלכם.
  • הרחבה לשמשות מקוריות: חלק מביטוחי הרכב מציעים כיסוי כנגד שבר שמשות. אך, במקרים רבים לא יהיו אלה השמשות המקוריות של יצרן הרכב אלא שמשות חלופיות של יצרן אחר. כאשר אתם משתמשים בשמשות המקוריות של הרכב אין הבדל ממשי בגודל אבל איכות השמשה עשוי להיות נמוכה יותר. בנוסף, ברכבים יוקרתיים יותר יש חשיבות לשימוש בשמשה של היצרן המקורי על מנת לשמור על ערכו של הרכב במכירה.
  • כיסוי לפנסים ולמראות הצד: אין רגע מתסכל יותר מלגלות כי רכב נסע קרוב מדי אליכם ושבר את מראת הצד. בניגוד למראות הפנימיות אותן ניתן לרכוש בסכום נמוך יחסית מראות הצד כוללות היום גם מנגנון חשמלי להזזתן. לכן, מראה חדשה יכולה לעלות סכום לא מבוטל.
    בנוסף, פנסי הרכב המקוריים מגיעים עם כיסוי שקוף עבה ועיצוב מרהיב. כאשר הפנס נשבר הנסיעה אינה בטיחותית ולכלוך עשוי לכסות את החלק הפנימי של הפנס. לכן, החלפה של הפנס לפנס חדש חשובה מאד הן מהבחינה האסתטית והן מהבחינה הבטיחותית – בחושך ובגשם לא יתקשו לראות את הפנסים אם הם שבורים או לא נקיים מספיק. הרחבה זו לביטוח מקיף תאפשר לכם להחליף את הפנס במהירות.

ההשתתפות העצמית לביטוח מקיף – חשוב לזכור כי כאשר אתם מפעילים את פוליסת הביטוח המקיף, תדרשו לשלם השתתפות עצמי. תשלום זה נועד למנוע מקרים של הפעלת הביטוח לנזקים קלים ולסייע לחברת הביטוח לשלם עבור הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתאונה. ניתן לרכוש הרחבה מיוחדת המפחיתה את ההשתתפות העצמית או מבטלת אותה לחלוטין. נכון, תשלמו מדי שנה סכום מעט גבוה יותר על הפוליסה אך במקרה של תאונה לא תצטרכו להשקיע סכום גבוה מכסכם עבור התיקון.
לסיכום, ביטוח מקיף לרכב מעניק לכם כיסוי נרחב כנגד נזקים רבים שעשויים להתרחש – החל מרכב שנגנב ועד לרכב שניזוק בתאונה. מומלץ להתקשר למספר חברות ביטוח ולהשוות את מחירי הפוליסה ולברר אילו הרחבות נוספות כדאי לשלב לכיסוי מקסימלי. כיום, חברות רבות מעניקות חבילה בסיסית של כיסויים ההופכת את הביטוח המקיף למשתלם גם במקרה שיש לכם רכב יד שניה מיושן יחסית.
 

כתיבת תגובה