הכירו את הסורק המהיר ביותר במזרח התיכון

אימג’סטור מערכות בשיתוף החברה האחות ויטק משיקה את הסורק המהיר והגדול ביותר במזרח התיכון ImageTrac 6400 של IBML מבית Kodak Alaris המבצע סריקה וצילום מסמכים במהירות גבוהה במיוחד קורא וממיין אותם באופן אוטומטי.

אפרים רייך ובניו (צילום: רפי דלויה)

הוזמנתי לחברת אימג’סטור היושבת ברח’ מגשימים באזור התעשייה של פ”ת, להכיר את הסורק ה-גדול ה-מהיר ה-מיוחד ביותר במזרח התיכון, בארור שהגעתי ותכלס, התרשמתי מאד.

אימג’סטור מערכות, החברה המובילה בישראל בסריקה ובניהול המידע, בשיתוף עם החברה האחות ויטק, משיקה את  ImageTrac 6400, הסורק העוצמתי והרב תכליתי של  Ibml מבית Kodak Alaris , סורק המסמכים המהיר והגדול ביותר במזרח התיכון, שעלותו נאמדת במעל 1 מיליון ש”ח. אימג’סטור באמצעות חברת האחות ויטק היא המשווקת הבלעדית של סורקי Kodak Alaris בישראל.

חברת אימג’סטור בבעלותו של אפרים רייך, המובילה את תחום סריקת המסמכים וניהול המידע מזה למעלה מ- 30 שנה בשיתוף פעולה עם חברת ליבונאה, בהובלתו של אור אנידג’ר מנכ”ל שותף וממייסדי החברה, המתמחה בטכנולוגיית עיבוד שפה טבעית (NLP) וזיהוי קולי (Speech Recognition) בשילוב בינה מלאכותית, משיקים מערכת טכנולוגית חדשנית, פרי פיתוח של חברת ליבונאה בתחום ה-NLP .

בתמונה מימין לשמאל – אור אנידג’ר אפרים רייך ניר כהן ושמואל אגמון (צילום: רפי דלויה)

מדובר ביישום היברידי העוסק בבעיות מולטי דיסיפלינריות הקשורות לעיבוד ומניפולציה של שפה טבעית על ידי כלים של רשתות נוירונים ולמידה עמוקה, ומסוגל לנתח ולהבין שפה טקסטואלית וגם קבצי אודיו, להבדיל מיישומים קיימים בשוק שיודעים לטפל בסוגים ספציפיים של מידע מונו-דיסיפלינריים לרוב.

המערכת עושה שימוש ברשתות נוירונים ומודלים של חישובים מתמטיים נקיים מתכנות קלאסי וחוקתי, שלומדים לחקות את הצורה שבה המוח האנושי מבין שפה באמצעות בינה מלאכותית, לזהות אובייקט במסמך על פי ההקשר הסמנטי (למשל להבחין בין המשמעויות השונות של המילה ‘אור’ כתלות בקונטקסט, ולהבין האם מדובר בשם פרטי, האם מדובר באור השמש או בגלל משגה קולי המפרש את המילה ‘אור’ בתור המילה ‘עור’ המתייחס לגוף העור וכד’), לזהות תבניות משפטיות ולזהות את המשמעות הראשונית מאחורי המילה.

המערכת מסוגלת לנתח ולהבין מעל ל- 100 שפות ובתוכן, לראשונה, גם את השפה העברית ושפות שמיות אחרות בצורה המיטבית, וזאת ללא שימוש בבלשני שפה או במנועים מבוססי חוקים, שמקובלים כיום בתחום. בהתאם לכך, ליבונאה מסוגלת להעניק את שירותיה למדינות רבות בעולם דוברות האנגלית, השפות הלטיניות ונגזרותיהן וכמובן גם מדינות ערב השונות.

מדובר בפריצת דרך בתחום ה-NLP שמייצרת שינוי מהותי באופן הנגשת הפתרונות בתחום עיבוד השפה הטבעית. לראשונה נוצר חיבור בין שני תחומים: עיבוד הקול ועיבוד השפה הטקסטואלית, שלא ידעו לדבר ביניהם עד עכשיו. לדוגמא, בעיות כגון סגמנטציה של קטעי סאונד לפי מעברי דוברים וזהותם, נפתרות באמצעות כלים ומקובלים מעולמות הקול בדרך כלל. בחברת ליבונאה, מוצעים פתרונות המשלבים ניתוח טקסטואלי הנלווה לפענוח הקולי, בכדי לשפר פתרונות לבעיות אלו.

 בתמונה – מר אפרים רייך עם הסורק הגדול ביותר במזרח התיכון (צילום: רפי דלויה)

ImageTrac 6400 הוא סורק המספק פתרונות ייחודיים לניהול מסמכים והוא בעל יתרונות לעיבוד נתונים עבור משתמשים במגוון רחב של שווקים תעשייתיים. הסורק מבצע סריקות מסמכים במהירות גבוהה במיוחד, קורא וממיין אותם באופן אוטומטי. הוא פותח מלכתחילה עבור משתמשים הזקוקים לעיבוד מידע מתוחכם ומיון מסמכים בהיקפים גדולים וברמה מתקדמת. בסורק עד 21 כיסי מיון, המאפשרים תהליך מיון התחלתי בהתאם לפרמטרים שונים ומגוונים ומראש מפנים את המסמך הסרוק בהתאם לתוכנו ובעזרת כלים מקוונים ליעדו.

הטכנולוגיה המתקדמת של הסורק, ממיינת ומפרידה אוטומטית בין מסמכים לאחר הסריקה ומפחיתה את שלב הכנת המסמכים מראש.  טכנולוגיית המצלמה, שהיא פטנט של החברה, ויכולות שיפור הדמיית המסמכים מספקות את התמונות הטובות ביותר האפשריות ומשפרות את שיעורי הקריאה ב- ICR. בנוסף הסורק קורא גם ברקודים, מסמכי OCR ולוגואים מתמונות מקוונות.

ל- ImageTrac 6400 מהירויות צילום וסריקה של 429 עמודים לדקה, והוא בעל תכונות שמאפשרות ביצוע של כל העבודות המתוחכמות ביותר, ובהן: סריקת מסמכים צבעוניים, זיהוי רב הזנה, איתור ותיקון הטיה מכני, יכולות החלטה ומיון מורכבות, שליטה על מסך מגע ידידותי למשתמש, סריקת מסמכים עבים וזיהוי מעטפות, סינתיסייזר קולי, מדפסת הזרקת דיו ועוד. הסורק קל ונוח לשימוש ולתחזוק.

מאד התרשמתי מיכולתו של הסורק, העובד בדיוק כמו בינה מלאכותית ומצליח להשלים מילים על פי משמעויות המשפט. וכל זה מכשיר? מחשב? ברזל… פשוט בלתי נתפס. הסורק החדש מעניק פתרונות למגוון רחב של לשכות שירות וסביבות שירותים משותפים ומצעיד את תחום הסריקה וניהול המידע לעידן חדש. מילה של “אמא נגה”.

באירוע של אימג’סטור התרשמתי מאד מהאנשים העוסקים במלאכה.

אפרים רייך – יזם ואיש עסקים ומחלוצי מרכזי התעסוקה בפריפריה. לאפרים ניסיון של מעל 20 שנה בעבודה מול הגופים הגדולים במגזר הציבורי והפרטי במסגרת קבוצת החברות שבבעלותו לשירותי סריקה ועיבוד ממוחשב. אפרים הוא שותף בליבונאה. אפרים, יהודי חרדי מנתניה במקור, המנהל עסק ובו עובדים נשים. מר אפרים רייך כל הזמן חזר על משנתו שכל עם ישראל אחים. אין דתיים וחילוניים, אין הבדל בין גברים ונשים. כולנו ביחד עם אחד. אפרים רייך כל הזמן מדבר על עם ישראל כמיקשה אחת וכן, הוא שירת בצבא וכך חינך גם את ילדיו. היה מרגש לצפות ביכולות הבלתי נתפסות של סורק העל אך, לי אישית, הייתה זכות להיפגש ולהכיר את מר אפרים רייך.

  • אור אנידג’ר –  מייסד שותף בליבונאה, הוא דוקטורנט למדעי המחשב עם התמחות ב-NLP  ו- Speech Recognition. חוקר בכיר בתחומי הבינה המלאכותית, בעל תארים ראשון ושני מאוניברסיטת בר-אילן, אוניברסיטת אריאל במדעי המחשב בהתאמה. עבודת הדוקטורט של אור היא משימת הפרדת דוברים תוך שימוש בהקשר. לאור ניסיון רב בתחומי הבינה המלאכותית מצה”ל, ומשרד הבטחון, חברת יפעת ולשעבר מדען ראשי בחטיבת הסייבר-מודיעיני של חברת אלביט מערכות. אור, בחור צעיר בן 29 בלבד בחור משכמו ומעלה והחיבור בינו לבין אפרים רייך מרגש מאד.

מרכז הבקרה של הסורק מספק גישה מהירה לפונקציות החיוניות, תוך שהוא מפשט את ההתקנה, סורק מסמכים ומגדיל את תפוקת המפעיל. בשל קלות השימוש של הסורק, אדם יחיד יכול להפעיל את המכונה תוך שימוש במספר רב של יישומים שונים.

התכונות של הסורק החדש מושלמות עבור לשכות שירות וסביבות שירותים משותפים עם מגוון רחב של סוגי מסמכים בנפחים גדולים. בין היתר הוא מושלם לסריקת רשומות רפואיות, מסמכי משכנתא, מסמכים של מוסדות המס, מסמכי תביעות ובקשות מסוגים שונים, המרת קבצים ועוד.

משירותי הסורק החדש כבר נהנים מוסדות ממשלתיים, בנקים ומוסדות פיננסיים, מוסדות הבריאות, הביטוח הלאומי ועוד.

ממדיו של הסורק: רוחב 83 ס”מ, אורך 3.4 מטר, גובה 1.30 מטר.

כתיבת תגובה