סרט – הריקוד האחרון

חברים יקרים, בא לכם ליהנות מסרט מקסים? רוצו ל”ריקוד האחרון” סרט שוויצרי שיעלה לכם חיוך על הפנים 🙂 מילה של “אמא נגה”.

באדיבות קולנוע חדש

מאת: שרית כץ

ז’רמיין, פנסיונר מופנם מתאלמן באופן מפתיע מאשתו האהובה ומלאת שמחת החיים וקשה לו לעכל את האובדן. ילדיו ונכדיו מקיפים אותו באהבה, דאגה ותשומת לב יתרה שמדמים בעיניו לטורח. בצעד מפתיע הוא מתחבר ללהקת ריקוד חובבנית שבה אשתו הייתה אחת מחברות הלהקה, במטרה למלא את מקומה ולהשתתף  בחזרות הלהקה טרום הופעה בפני קהל. 

הסרט, זכה, לא בכדי, בפרס חביב הקהל, בפסטיבל לוקרנו 2022. סרט מלא בחן ואף שהסיבה להחלטתו של ז’רמיין נבעה מסיבה מרירה ועצובה, הבמאי משכיל לביים את הסרט בהרבה שמחה הנאה  וחיבור של השחקן המדהים פרנסואה ברליאן. החיבור לחברי הלהקה מודגם בהצלחה רבה בסרט בחיבור בעצם,  לאשתו המתה ושזור בהרבה הומור וצחוק. כוריאוגרפית הלהקה הינה לה ריבו, שמשחקת את עצמה בסרט, והינה אמנית ורקדנית מפורסמת מאוד (ראו למטה). זהו סרט קטן ואנושי הנסוך באופטימיות רבה ובהחלט שווה צפייה.

מומלץ בחום ! מילה של “אמא נגה

ומי ביוצרים:

תסריט ובימוי: דלפין להריסי

צילום: הישאם עלווי

עריכה: ניקולא רמפל

מוסיקה מקורית: ניקולא רבאוס

הפקה: בוקס פרודקשין נייק פרודקשן ועוד

שחקנים

ז’רמן: פרנסואה ברליאן

סמיר: קייסי מוטט- קליין

לה ריבו בתפקיד עצמה

מתייה: ז’אן בנואה אייה

מרג’ן: דבורה לוקומואנה

שוויץ 2022 , 84 דקות , צרפתית , תרגום לעברית ואנגלית

עוד על הכוריאוגרפית והאמנית לה ריבוט – מריה ריבוט נודלה במדריד בשנת 1962, החלה ללמוד בלט קלאסי ומהר מאד גילתה ביקורת לגבי המוסכמות של הבלט. היא החליטה למוד בלט מודרני בפריז, גרמניה וארצות הברית. חזרה לספרד בשנת 1986. שם הקימה ביחד עם הכוריאוגרפית בלנקה אלבו את להקת המחול בוקנדה דאנזה. עבודותיה הניסיוניות פרחו בסצינת המחול המחתרתי שפעלה במדריד. היא ערבבה בעבודתה מחול, קברט, ג’אז חופשי, מוסיקה בת זמננו ואמנות ויזואלית.
בעוד שספרד נותרה העוגן התרבותי והאינטלקטואלי שלה, הקריירה שלה הובילה אותה למקומות שונים. היא חיתה ופעלה בלונדון בסוף שנות ה70 במשך שבע שנים. מאז 2004
היא חיה ועובדת בג’נבה שם הקימה את להקתה “לה ריבוט ג’נבה”.
היא נחשבת לדמות חשובה בעולם המחול והמופע. ב2008 הוענק לה אריה הזהב בבינאלה למחול בוונציה, ב 2019 הוענק לה הפרס הגדול של שוויץ בעולם המחול, ב2018 פרס
באמנות פלסטית מטעם עירית מדריד ומדלית זהב על תרומתה לאומנות מטעם ממשלת ספרד ובשנת 2000 העניק לה שר התרבות הספרדי, את הפרס המיוחד למחול.

כתיבת תגובה