סרט חדש – היו זמנים בהוליווד

היו זמנים בהוליווד, Once Upon a Time in Hollywood, סרטו החדש של קוונטין טרנטינו בכיכובם של ליאונרדו דיקפריו ובראד פיט עלה לאקרנים. מילה של “אמא נגה”. 

היו זמנים בהוליווד
היו זמנים בהוליווד

‘היו זמנים בהוליווד’ סרטו התשיעי של הבמאי-תסריטאי קוונטין טרנטינו, מתרחש בלוס אנג’לס של שנת 1969, בה הכול משתנה וכוכב הטלוויזיה ריק דלטון (לאונרדו דיקפריו) וכפיל הפעלולים שלו משכבר הימים, קליף בות’ (בראד פיט) מחפשים את דרכם בתעשייה שאינם מזהים עוד.
‘היו זמנים בהוליווד’ של הבמאי-תסריטאי קוונטין טרנטינו, הוא סיפור מקורי עם דמויות מרעננות המוצגות באופן וירטואוזי. הסיפור מונע מהדמויות: הן מתמודדות עם שאיפות שלא מימשו ועם הזקנה הבלתי נמנעת. בהוליווד, המאבק מול הזמן הוא דרמטי עוד יותר כאשר הצלחה וכישלון גרים דלת ליד דלת והסרט מדגים זאת מילולית ופיזית. הסרט מציג אנסמבל שחקנים גדול ומספר קווי-עלילה במחווה לרגעיו האחרונים של תור הזהב ההוליוודי.
הסרט מסמן איחוד ראשון בין שניים מהכוכבים הגדולים ביותר בהוליווד,ליאונרדו דיקפריו  ובראד פיט ובמקביל מנסה להחיות תקופת זמן אבודה ומכניס אוויר טרי אל תוך נוף סינמטי המורכב ברובו מסרטי המשך ומסרטי גיבורי על.
היו זמנים בהוליווד (באדיבות יח"צ)
היו זמנים בהוליווד (באדיבות יח”צ)

הסרט מתרחש בשנת 1969, ובמרכז הסרט ניצב ריק דלטון, המגולם על ידי ליאונרדו דיקפריו. ריק היה הכוכב של סדרת הטלוויזיה המצליחה משנות החמישים והשישים “Bounty Law” אך המעבר המיוחל למסך הגדול לא התממש. עתה, בעוד הוליווד מתקדמת לכיוון היפי, ריק חושש שעבר זמנו – ותוהה אם יש לו עוד סיכוי בתעשייה.
לצדו של ריק יש את קליף בות’, גיבור מלחמה לשעבר וכעת כפיל הפעלולים של ריק, אותו משחק בראד פיט. בעוד הקריירות של השניים התקדמו עם השנים כך גם הקשיים איתם התמודדו, כאשר הדבר הקבוע היחידי הוא החברות ביניהם. קליף הוכיח את נאמנותו לריק פעמים רבות, ולהיפך – הם המשפחה האמתית היחידה שיש לשניהם.
מקיפים את דמויותיהם של דיקפריו ופיט שלל דמויות אמיתיות ובדיוניות המגולמות על ידי חלק מהשחקנים הנחשבים ביותר בימינו: אל פאצ’ינו כמרווין שוורץ, סוכן שחקנים בדימוס המנסה לסחוף את דמותו של דיקפריו לנפלאות המערבונים האיטלקיים, קורט ראסל כרנדי, אחראי פעלולים, דקוטה פנינג כבת משפחת מנסון ומרגו רובי בתפקיד שרון טייט המופלאה שבמקרה היא השכנה של ריק דלטון.
היו זמנים בהוליווד (באדיבות יח"צ)
היו זמנים בהוליווד (באדיבות יח”צ)

צפינו בסרט, אהבנו את השיחזור של התקופה 1969 שנת הוודסטוק, היפים, אהבה לכל, הקסט מדהים. ליאונרדו דיקפריו משחק נפלא 🙂 מבחינתינו מגיע לו אוסקר. בראד פיט משחק בשיא הנונשלנטיות והקוליות. שניהם הביאו את כל כולם לדמות, שניהם הפיחו בדמויות רוח חיים בצורה שגורמת לך לחשוב שהם בני משפחה. אהבתי את השילוב של הדמות של שרון טייט, אישתו של רומן פולנסקי, שנרצחה בביתה בעודה בהריון מתקדם (דבר שלא מוזכר בסרט). היה מוזר לראות את דור הפרחים עם המסר של ‘אהבה לכולם’ שנהפכים לרוצחים אלימים… לדעתינו הסרט ארוך למדי.
בקיצור, אוהבים את טרנטינו, לכו לראות זה בשבילכם! רק, אל תקומו כשאתם חושבים שהסרט הסתיים… הוא לא… הישארו לצחוק 🙂 אהבנו 🙂 מילה של “אמא נגה”.
היו זמנים בהוליווד Once Upon a Time in Hollywood ארה”ב 2019
בימוי: קוונטין טרנטינו
תסריט: קוונטין טרנטינו
הפקה: דיוויד היימן, שאנון מקינטוש, ג’ורג’יה קקנדס, קוונטין טרנטינו, יו דונג, ג’פרי צ’אן
צילום: רוברט ריצ’רדסון
עריכה: פרד רסקין
עורך מוזיקלי: ג’ים שולץ
בהשתתפות:
ליאונרדו דיקפריו – ריק דלטון
בראד פיט – קליף בות’
מרגו רובי – שרון טייט
אל פצ’ינו – מרווין שוורץ
אורך הסרט: 165 דקות.

 

כתיבת תגובה