סרט חדש – הכוורן

״הכוורן – The Beekeeper״ סרט החדש מבית אולפני MGM בכיכובו של ג׳ייסון סטיית׳האם ובבימויו של במאי ״יחידת המתאבדים”. מילה של “אמא נגה”.

מאת : גדי קלוגמן

באדיבות רד קייפ

“הכוורן” (The Beekeeper), עוקב אחר אדם קליי (ג’ייסון סטייתה’אם), כוורן אשר נחשב חביב השכונה מאז שהפך קרקע מקומית מוזנחת לגן יפהפה. כאשר חבורת נוכלים גורמים לחברתו להתאבד, הוא יוצא למסע נקמה וחושף שהיותו כוורן הוא גם שם קוד להיותו סוכן לשעבר קטלני וסודי שפעל בשם המדינה לחיסול טרוריסטים וכעת  מותה , מניע אותו לפעול מולם אחד אחד.

הסרט ״הכוורן״, הופק על ידי מירמקס ויופץ בארה”ב על ידי אולפני MGM, משלב שתי זירות צילום – לונדון ובוסטון, תוך שמירה על רציפות צילום בסצנות אקשן ופעולה המדלגות בין המדינות. ביצירת “הכוורן”, התסריטאי קורט וימר והבמאי דיוויד אייר יצרו עולם מקורי ששואב השראה מהדינמיקה המורכבת של כוורות הדבורים. אייר התעמק בעולם הדבורים והצליח להקביל אותן לחברה האנושית. הוא הופתע מהשפעתם של הכוורנים על כוורות, שפועלים ככוח בלתי נראה המעצב את המציאות של הדבורים, והקביל את זה להבניות חברתיות בסרט. קטעי האקשן של הסרט תוכננו בקפידה יחד עם יועצים רבים, ביניהם סוכני FBI, דבר שמבטיח שהקהל ייהנה מחוויית צפייה סוחפת.

בסקירה, “הכוורן” סרט פעולה עשוי היטב. פעלולים עוצרי נשימה. משחק נפלא של ג’ייסון סטיית’אם, הסאונד מעולה .

האנשה בהדמייה לכוורת מעוררת מחשבה כמו, מה קורה כאשר הכוורת לא פועלת כראוי, המלכה האחראית על ריבוי הצאצאים פגומה, אך היא מייצרת צאצאים בריאים. האם יש להחליף את המלכה? (מזכיר לכם משהו?). בקיצור סרט אקשן עשוי היטב מתאים לחובבי הג’אנר. אנחנו נהננו. ממליצים בחום 🙂 מילה של “אמא נגה”.

ג’ייסון סטיית’אם התגלה בסרטו של גיא ריצ’י “לוק סטוק ושני קנים מעשנים”  (1998) ומשם הפך לכוכב הבינלאומי גדול של סרטי אקשן במשך שני העשורים האחרונים. זו הפעם הראשונה שג’ייסון סטיית’אם, ששיחק בארבעת סרטי ״בלתי נשכחים״, בסרטי “מהיר ועצבני”, “אימה במצולות” ועוד, משתף פעולה עם הבמאי דיוויד אייר. סטיית’אם משחק את הדמות הראשית בסרט, אדם קליי, דמות מסתורית שעליה מוטל להשיב את האיזון החברתי בחברה האנושית. בניגוד לגיבור הפעולה הסטריאוטיפי, הוא לא מסתמך רק על כלי נשק, אלא הוא מפגין תושייה הדומה לזו של קוסם, תוך שימוש במגוון כלים ואסטרטגיות.

הסרט מבוים על ידי דיוויד אייר (“יחידת המתאבדים”), ועל פי תסריט של קורט ווימר (“בלתי נשכחים 4”), מככבים לצדו של ג’ייסון סטיית’האם (מהיר ועצבני, בלתי נשכחים, אימה במצולות) גם מיני דרייבר (“המכשף: מקור הדם”), ג’וש האצ’רסון (“משחקי הרעב”) ג’רמי איירונס (“בית גוצ’י”), איימי רייבר למפמן (“אקדמיית המטרייה”) וטיילור ג’יימס (“ויקינגים: ולהאלה”.).

“הכוורן”- The Beekeeper יופץ  על ידי רד קייפ הפצה
בבתי הקולנוע כולל 
IMAX, SCREENX , D4

כתיבת תגובה