ניתוח הצמדת אוזניים לילדים – כל מה שצריך לדעת…

מדי שנה בחופש הגדול מורגשת עלייה משמעותית בפנייה לניתוחי הצמדת אוזניים בקרב ילדים ותלמידים, שמנצלים את החופשה להחלמה מהניתוח ולהסתגלות למראה החדש. מה כדאי לדעת ולקחת בחשבון לקראת ניתוח הצמדת אוזניים?

ד"ר רונן גלזינגר מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: באדיבות יח"צ)
ד”ר רונן גלזינגר מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: באדיבות יח”צ)

מאת : ד”ר רונן גלזינגר מומחה בכירורגיה פלסטית, חבר האיגוד לכירורגיה פלסטית.
ניתוח מסוג הצמדת אוזניים עשוי לשנות את חייהם של הסובלים מאוזניים בולטות. החל מגילאי הגן, ניתן לשים לב למבנה האוזניים של הילד\ה ובמקרים בהם האוזניים גדולות באופן יחסי או רחוקות מהראש באופן חריג, ולעקוב עד כמה העניין מהווה הפרעה נפשית או חברתית. מרבית הילדים סובלים בנוסף לבעיה האסתטית עצמה, גם מצלקות נפשיות מאותן עלבונות והצקות מתמשכות שאופייניות בעולם הילדים. אין זה חדש כי זה הוא הגיל בו הילד מקבל את המושג הראשון למראה חיצוני ולפגמים אסתטיים, לומד מה נחשב יפה או לא, ומה מצחיק או מעליב ועל כן – זה המקום לטפל בזמן.
הידעת? אוזניים מסיימות את ההתפתחות התקנית שלהן כבר בגיל 8 אבל ממשיכות לגדול במשך כל החיים. ניתן לבצע ניתוח כבר מגיל 6 ולהגיע לכיתה א’ ולהשאיר את ההצקות בגן. בגיל זה סיבת הניתוח היא חברתית ומתאימה רק לכאלה שמצב זה גורם לבעייה חברתית.
ישנו ניתוח פשוט יחסית שיכול לתקן את הבעיה. לניתוח מהסוג הזה יש ערך מוסף אדיר מבחינה נפשית. ילדים עם אוזניים בולטות סובלים בילדותם מהתנכלות חברתית, ולכך השלכות רבות בתחומים נוספים. הניתוח אורך כשעה עד שעה וחצי בלבד בילדים בגיל זה נדרשת הרדמה כללית אך בגיל מבוגר יותר ניתן לבצע גם בהרדמה מקומית, וכשבוע לאחריו ניתן לחזור לפעילות .
לסיכום – כאשר הגילאים הם באמת 6-8 אין סיבה לחשוש לעשות את הניתוח במהלך הקיץ, עד שכולם חוזרים לשגרת ספסל הלימודים, הילד\ה כבר גיבשו לעצמם ביטחון עצמי והדבר ניכר על פניהם ועל גישתם לשאר הילדים. הם לא ייספגו יותר הלצות ועלבונות כגון “דמבו” או “אוזני פייפר”.
מרפאות ד”ר רונן גלזינגר | תל אביב: הברזל 28 תל אביב טל’:  03-6090339 | באר שבע: שד’ בן צבי 10 מגדלי הרכבת טל’: 08-6231073 |
למידע וקביעת תור לייעוץ :  www.drglesinger.co.il

כתיבת תגובה