אפרופו אופרה באירופה

נוסעים לחופשה לאירופה? ממליצים לכם על, חופשה באופרה באירופה. אינכם צריכים להיות חובבי מוסיקה מושבעים כדי להינות ממופע שיספק לכם ולילדיכם חוויה בלתי נשכחת. מילה של “אמא נגה”.

ורונה (צילום:FONDAZIONE ARENA DI VERONA)

מאת : עדי שטרנברג

השמש כבר שקעה והחלה לצבוע את השמיים בגווני אדום וכתום. האמפיתאטרון הרומי רחב הידיים החל להתמלא בהמוני מבקרים. ואז החל הכל- החושך שרר במתחם הפתוח אבל נרות רבים, שהודלקו על ידי המשתתפים צבעו את האמפיתיאטרון באור מיוחד. ואז נפתחה הבמה עם התפאורה המדהימה, שכללה גם סוסים ופילים, ומאותו רגע שלטו באוויר צלילי התזמורת והקולות הנדירים של זמרי האופרה “אאידה” שהלחין המלחין האיטלקי הנודע ג’וזפה ורדי. ובעקבותיהם המקהלה של הפסטיבל. אני מצאתי את עצמי משתלב לגמרי בחוויה ומפזם להנאתי את המזמורים המפורסמים שלה.

הלוקיישן? האמיפיתאטרון הרומי של עיר האוהבים ורונה, שבצפון איטליה שהוקם לפני כ-2,000 שנה ויש בו מקום ליותר מ-20 אלף צופים.. פסטיבל האופרות של VERONA מתקיים כבר עשרות שנים והוא אחד מבין מגוון גדול של פסטיבלי מוסיקה המתקיימים באירופה. עבור רבים זו “סיבה טובה לנסיעה” אבל אינכם צריכים להיות חובבי מוסיקה מושבעים כדי ליהנות מהמופעים והחוויות הבלתי נשכחות, בין באוויר הפתוח ובין בבתי האופרה המפוארים ברחבי היבשת.

פסטיבל האופרות של ורונה  (arena.it  .www) מתקיים בכל קיץ מחודש יולי ועד אמצע ספטמבר- מה שאומר שעדיין תוכלו ליהנות מהמופעים גם בקיץ הזה. השנה יציגו בין השאר את האופרות: אאידה, נבוקו, לה טראווייטה וב-25 באוגוסט יתקיים המופע המרכזי ערב שכל כולו שירה של זמר האופרה הנודע בעולם  פלסידו דומינגו.

מחירי הכרטיסים מתחילים בכ-100 שקל ומגיעים עד 750 שקל.

ורונה (ARENA DI VERONA)

חלום מדרזדן

העיר דרזדן בירת מדינת סכסוניה שבמזרח גרמניה היא “פירנצה של גרמניה”- היא גדושה בארמונות ששימשו את מלכי המדינה בימי הביניים ועד המאה ה-19. יש בה כנסיות בהן אפשר לשמוע מוסיקה מפעימה לעתים ללא תשלום וכן מוזיאונים  שבאחד מהם בהם האוסף הגדול בעולם של תכשיטים מלכותיים

אחרי שתבקרו בארמונות הרזידנץ וצווינגר וכנסיות העיר  שגם ילדים ייהנו ויתרשמו מהפאר הרב שהם משופעים בו, וגם באטרקציות למשפחות כמו  גן החיות המקומי והמוזיאון למדע וטכנולוגיה אל תחמיצו מופע בבית האופרה סמפר שנבנה ב-1841. (www.semperoper.de )

בבית האופרה סמפר, שלטעמי הוא בין היפים באירופה אם לא היפה שבהם, מציגים מגוון אופרות בעונה המתחילה בתחילת ספטמבר וכן מקיימים בו קונצרטים עם תזמורות מהשורה בראשונה בעולם. אני צפיתי לאחרונה במופע של האופרה כרמן  שהלחין המלחין הצרפתי ג’ורג’ ביזה. התפאורה הותאמה לזמננו, הקולות של הזמרים היו נדירים באיכותם. ובסוף המופע הקהל עמד על רגליו במשך רבע שעה ולא הפסיק למחוא כפיים.

למרות שמדובר בבית אופרה יוקרתי, מחירי הכרטיסים שווים לכל נפש וזולים בעשרות אחוזים ביחס למופעים באופרה הישראלית. המחירים מתחילים בכ-100 שקל עד 500 שקל ובמופעים המתקיימים בשעות הצהריים המחיר מתחיל בכ-50 שקל.

אופרה כרמן בדרזדן (SEMPEROPER DRESDEN)

אופרה בין הצוקים

נסיעה קצרה ברכבת או הפלגה בספינת טיולים מדרזדן  לאורך נהר האלבה תוביל אתכם לאחת מתופעות הטבע הנדירות של אירופה. האזור הציורי המכונה “שווייץ הסכסונית”, מתייחד בצוקים נישאים בתצורות של דמויות בני אדם חיות ועוד.

מדינת סכסוניה  שבירתה דרזדן,הפכה בשנים האחרות למדינה המובילה באירופה בתחום הקיימות (Sustainability) ומעבר למסלולי הליכה או טיפוס בחיק הטבע וכן שימוש במתקנים ייעודיים לילדים מומלץ לבקר בכפר התיירותי שמילקה SCHMILKA. שמילקה שוכן על הגבול בין גרמניה לצ’כיה שכל כולו שיר הלל לשימור חומרי גלם, בנייה מחומרים טבעיים זמינים ושמירה על ערכים מהעבר בלי לפגוע בהם. בשמילקה שבה חיים 60 תושבים בלבד, מרבית הבתים הוסבו לפנסיונים ומלונות ברמות שונות וכן אפשר למצוא במרכז הכפר מאפיה ומבשלת שיכר הפועלים כ-200 שנה ושיטות הייצור לא השתנו בהם ברבות השנים.

בעיירה הציורית RATHEN,  הסמוכה לשמילקה, תמצאו את האמפיתיאטרון המקסים באוויר הפתוח המוקף בצוקים וסלעים. גם כאן מתקיים פסטיבל אופרות ומופעי מוסיקה עד סוף השבוע הראשון של ספטמבר… השנה מציגים בין השאר את האופרה “ההולנדי המעופף” שהלחין  ריכארד ווגנר- המלחין הגרמני שיש איסור להשמיע את יצירותיו בישראל,  ואת האופרה כרמינה בוראנה שהלחין מלחין גרמני אחר קארל אורף.

מחירי הכרטיסים למופע הבלתי נשכח צנועים- בין כ-50 עד 100 שקל ויש הנחות גדולות לילדים וצעירים.

ואם תסעו לאירופה בין החודשים ספטמבר עד יולי תוכלו למצוא כמעט בכל עיר גדולה בית אופרה מסוגנן בו מציעים לעתים לא רק מופעים של מוסיקה קלאסית אלא גם מוסיקת ג’אז ומוסיקת עולם.

בנוסף לפסטיבלים המיוחדים הללו המתאימים לכל המשפחה, תוכלו ליהנות במהלך הקיץ בפסטיבלי אופרות ומופעי בלט באתרים אחרים בגרמניה כמו בפסטיבל הייחודי ” על המדרגות בין שתי הכנסיות” המתקיים באוויר הפתוח בעיר ארפורט שבמדינת תורינגיה וכן במגוון פסטיבלים בצרפת , יוון, ספרד ופורטוגל.

כתיבת תגובה