לודג' מנרה – סגירת מעגל אישית שלי

לודג’ מנרה היווה ציון דרך בשינוי הפנימי שלי. הוא היה נקודת השיא, אח”כ הידרדרות בריאותית, לאחרונה התאפסתי על עצמי ולמדתי לחיות… אחרת… פוסט אישי 🙂 מילה של “אמא נגה”. וכדאי שתדעו, כאן העיסקה הכי טובה לחופשה משפחתית !

סנפלינג צוק מנרה
סנפלינג צוק מנרה

כפי שידוע לכם, התאלמנתי לפני 6 שנים ורבע… וההתמודדות שפתאום אני נשארת בחזית, לבד מול כל העולם השפיעה עלי, פירקה אותי לגורמים וקשה היה לי להמשיך הלאה… לבד, ללא משענת ללא אהבה וקבלה שלי, אותי כפי שאני, וכמובן ההתמודדות של לנסות לקחת את המושכות לידי, דבר שהחיים והאיש שלי לא לימדו אותי. כל הזמן נאמר לי “… נוגל’ה תעשי רק מה שאת אוהבת, אל תדאגי, הכל בסדר…”.
וזהו, הסתבר, שלא הכל בסדר, החיים התהפכו לי בבת אחת 🙁
רכבל לילה
רכבל לילה

אז, לאחר שנגמרו לי הדמעות… (לא, הן ממש לא נגמרות…) ולאחר שהחלטתי שאני רוצה להמשיך לחיות, לאחר שגמרתי אומר והבטחתי לעצמי שאני חייבת להמשיך הלאה, יש לי בשביל מה לחיות, בשביל מי לחיות, ניסיתי להמציא את עצמי מחדש, אחרת. השתניתי לי מול העיניים. כל הזמן אמרתי לי ולסובבים אותי שאני מרגישה שאני משתנה, אני היום, נגה אחרת.
ומה עשיתי?
החלטתי שאני עושה דברים שבחיים לא עשיתי לא התנסתי. בונה את עצמי אחרת וצוברת חוויות אחרות. בין הדברים שעשיתי שיניתי אורח חיים בהובלתו של ניר הדס, שלקח אותי תחת חסותו ופשוט ‘הציל אותי’ מעצמי וגם בריאותית הוביל אותי לדרך אחרת.
רכבל ביום
רכבל ביום

באחת החופשות המשפחתיות שלנו, החלטתי שאני לומדת לגלוש על גלשן רוח, נאבקתי בגלשן וברוח במלוא כוחותי ולבסוף הצלחתי להוציא את עצמי מהמים, לעמוד על הגלשן ולגלוש 🙂 כן, זה לא היה פשוט. ועוד דברים, שכאן זה לא המקום לפרטם….
ואיך כל זה מתקשר ללודג’ מנרה? אה… טוב ששאלתם 🙂
הוזמנתי, לפני כשלוש שנים לסקר את הפעילויות בלודג’ מנרה. במקום יש מגוון של פעילויות אקסטרים ביניהם סנפלינג. ואני, במסגרת הדברים שבחיים לא עשיתי החלטתי שאני אעשה סנפלינג… נו, באמת, זה קטן עלי.
וכך היה, ניגשתי לנקודת הסנפלינג, קיבלתי הסבר איך צריך לגלוש, מה מצירך לעשות כמובן הסבר על בטיחות בזמן הגלישה, חגרו אותי כנדרש, קסדה על הראש, הלבשתי על עצמי את החיוך הכי יפה שלי 🙂 חייכתי למצלמה אני והחולצה שאהבתי באותו זמן שעליה הכתובת “…ברוך שעשני אישה…” (צירפתי תמונה) וזהו לדרך, התחלתי בגלישה.
הנוף מלודג' מנרה
הנוף מלודג’ מנרה

המנטרה בראש היתה ‘נגה, קטן עליך, את יכולה… המשיכי…’ זה עבד עד מחצית הדרך… פתאום, קפא לי הגוף, סוג של שיתוק… לא יכולתי לעשות כלום, הרגשתי כמו גופה הנחבטת לצוק ללא כל יכולת התגוננות ללא כל שליטה… לא יכולתי לדבר… הגוף רק נחבט בצוק וירד למטה… הגעתי, כמובן שלא יכולתי לעמוד נשכבתי שרועה על הקרקע בקושי נושמת ומלאה בדמעות… מזל, שאף אחד לא ראה אותי במצב כזה. (אני אחת ,שלא מסוגלת לשדר חולשה, תמיד ‘הכל בסדר’ אצלי, תמיד החיוך נסוך על פני). נשארתי לשכב על הקרקע, לאחר כמה דקות, שמבחינתי נמשכו נצח, הצלחתי להרים את עצמי מהקרקע, כל הגוף רועד, ובשקט ולאט התאפסתי וטיפסתי בחזרה תוך כדי החזרת הנשימה, בחזרה למעלה לשתות מים ולהרגע.
אותות הטראומה, נשארו ממש עד לפני כחודשיים. היו לי כאבים בכל הגוף, בעיות ברגליים, קשיים בהליכה (כן, אצלי…) לא השתתפתי בסיורים שהצטרכו הליכה, הפסקתי ללכת ברגל ועוד… עכשיו, לאט חוזרת לעצמי.
חץ וקשת
חץ וקשת

ו…
לפני כחודש קיבלתי הזמנה לסקר את פעילויות האקסטרים שיש לצוק מנרה להציע. התלבטתי והחלטתי שאני באה. וזאת למה? פשוט לאפשר לי חוויה  אחרת. אני כבר לא מנסה להוכיח את עצמי, לא מנסה לשנות… למדתי לקבל את עצמי כפי שאני. כן השתנתי, אבל, לא מוכנה יותר להציק לעצמי. לומדת להינות ממה שיש לחיים להציע, והאמינו לי שיש הרבה דברים יפים בחיים שכדאי לחיות בשבילם.
אז…
יצאתי להינות בלודג’ מנרה. הפעם לא עשיתי את הסנפלינג אבל, יריתי בחץ וקשת, עליתי וירדתי ברכבל, גם בלילה 🙂 הנוף מדהים, כל העמק פרוס לרגלינו רמת הגולן ממול וניתן אפילו לראות את החרמון. אל תוותרו על סיור בקיבוץ העובר לאורך גדר הצפון, רכבת האקסטרים נפלאה, עשיתי פעמיים ונהנתי עד השמיים ועוד ועוד…  המקום קסום.
ממליצה לכם להגיע עם המשפחה לסוף שבוע של פעילויות. כל האטרקציות כלולות המחיר. כך יוצא שאתם משלמים על חדר + ארוחת בוקר ויומיים יש לכם להינות מהמקום. באתם עם הילדים? מה טוב, אם הם בגיל המתאים תנו להם להינות, כמה פעמים שהם רוצים מכל מתקן.
 צוק מנרה (צילום: תומר פדר)
צוק מנרה (צילום: תומר פדר)

ומה יש באתר ?
צוק מנרה, מתחם האטרקציות האתגריות המוביל בישראל, בית לאוהבי טבע ואתגר. המתחם כולל 3 טרמינלים הפרוסים על פני המצוק ובליבו הרכבל הארוך בישראל- 1940 מ’ ו-750 מ’ גובהו בשיא, מגלשות הרים במסלול שאורכו כ-1,200 מטר, טרמפולינת באנג’י דום, סנפלינג  על מצוק בגובה 42 מ’, קיר טיפוס, מתחם חץ וקשת , שביל רגלים יחפות, מסלולי הליכה נורדית ועוד מגוון פעילויות שמעלות את הדופק. הקו המנחה את הנהלת האתר הוא חידוש בלתי פוסק ושמירה על יישור קו עם טרנדים עכשוויים בעולם בתחום ספורט האקסטרים, זאת תוך הקפדה על מגוון גילאים רחב שלו מוצעות הפעילויות. מתוך ראייה זו נערך לאחרונה המרוץ האנכי הראשון בישראל, הושקו מסלולי הליכה נורדית וכן פתיחת הרכבל לפעילות לילה (בקיץ).
 צוק מנרה (צילום: תומר פדר)
צוק מנרה (צילום: תומר פדר)

בצוק מנרה מקפידים להשתלב בטבע הישראלי המקיף אותו מבלי לפגוע במרקם האקולוגי העדין, בשיתוף עם קק”ל נפרצו בחורש המצוק מספר מסלולי רכיבת אופנים והליכה נורדית (בדרגות קושי שונות) מרהיבים ומודרכים הנותנים הזדמנות לחוות את הטבע הישראלי אמיתי נדיר ביופיו המשלבים מצפורים ומורשת קרב, היסטוריה, ידיעת הארץ, זואולוגיה, בוטניקה, אקולוגיה ואת רעיון  המיזם של בניית הרכבל ככלי תחבורה המקשר בין הקיבוץ לעיר. צוק מנרה פעיל בכל עונות השנה ומספק תוכן מגוון  מגבש וייחודי לכל המשפחה.
בעולם התרגלו לראות אתרי תיירות מובילים המשלבים בין לינה ואירוח לבין אטרקציות ייחודיות הכלולות בחבילת האירוח. בישראל, מהווה צוק מנרה את הסנונית הראשונה, אשר נטל לידיו את ניהול מתחם האירוח בקיבוץ מנרה, “מנרה לודג'”, על-מנת להציע לחובבי האקסטרים מקום המאחד תחת קורת גג אחת את כל הדרוש לחופשה ספורטיבית אולטימטיבית.
ארוחת בוקר לודג' מנרה
ארוחת בוקר לודג’ מנרה

המתחם מונה 55 חדרי לודג’ הפזורים על-פני חמישה מבנים, חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. מיקומו יוצא הדופן במרום צוק מנרה, חלק מרכס רמים, בגובה 900 מטר. הנוף הנשקף ציורי וכפרי: הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. בעונות המעבר ניתן לצפות בנדידת הציפורים בגובה העיניים, בעונת החורף המתחם מתכסה בשלג ובעונת הקיץ הטמפרטורה נעימה. החדרים מהווים בסיס לאירוח ביתי חם ומלא בספיריט האתגר הצפוני.

חבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר וכניסה free pass  לאתר האקסטרים ושימוש בכל המתקנים לאורך כל זמן השהות ללא עלות נוספת. כדאי כדאי כדאי 🙂 העיסקה הכי משתלמת לחופשה משפחתית !!!

בקיצור, בואו תהנו תבלו במחיר שווה לכל נפש. מילה של “אמא נגה”.

האתר ממוקם בציר ראשי באצבע הגליל, על כביש 90 דרומית לקריית שמונה.
 www.cliff.co.il 04-6908198
 
 
 
 

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. מריאנה

    כל הכבד נגה. אסור לתת לחוויות לא נעימות לעצור את החיים.

  2. אורנה

    נגלה מגיע לך <3

כתיבת תגובה