מסעדת אדמה – טוב לחזור אליך

ביקור בזכרון יעקב תמיד יחשב כחופשה כבילוי, החלטנו להגיע שוב למסעדת אדמה לראות האמנם? ואכן, עונג צרוף כל פעם מחדש 🙂 מילה של “אמא נגה”.

מסעדת אדמה
רוב היינות מיקבי האזור

על זכרון יעקב שלי, כבר כתבתי וכל פעם שאני מגיעה מתנגן לי השיר בראש.

“…בזכרון תפנה ימינה
אל תמשיך לחיפה
סע לאט ברחוב הראשי
יש אנשים יפים בזכרון
וכולם יודעים לשיר
בזכרון יעקב שלי…” מילים ולחן נפתלי אלטר

והיכן אוכלים? לפני שנה הכרתי את מסעדה “אדמה” התרשמתי מאד מהמבנה המיוחד, הביקתה הקולינרית ששימשה כרפת, “הרפת של משפחת בלום”. הרפת נבנתה בשנת 1906 כחלק מהמשק החקלאי של משפחת בלום. במשך השנים המבנה נהרס כליל. לאחר תחקיר היסטורי, עבר המבנה שיחזור בהתאם לצורת הבנייה בראשית ההתיישבות שעבר שיפוץ. מבנה אבן יפייפה, עם נשמה בתוכו, מבעלי המסעדה רפי ודגנית אזולאי וכמובן… מהאוכל. החלטתי להגיע שוב, נו, אתם יודעים שלמקומות טובים תמיד אוהבים לחזור.

וכך יצא שהגענו לארוחת צהריים במסעדת “אדמה” במעלה הראשונים 8

אהבתי לראות את תצוגת היינות בכניסה למסעדה. ועוד יותר אהבתי את אוסף היינות הישראלים ברובם מיקבי הסביבה 🙂 שאפו 🙂

בעודי צועדת לשולחן, עברתי דרך המטבח הפתוח ובחלון עומד אחד הטבחים ומקלף תפוחי עץ. שאלתי למה? מה מתוכנן ? ענה קראמבל 🙂

מכירים את הסצינה בקולנוע שבה רואים אקדח במערכה הראשונה יודעים שהוא ירה במערכה השלישית? חחח בדיוק גם כאן 🙂 חכו ותראו….

מעיון בתפריט ניכר שיש כאן חשיבה על מגון רחב של רגישויות. המנות מסומנות בשלושה מפתחות. צמחוני, טבעוני וללא גלוטן. לשאלתי האם מנות ללא גלוטן מתאימות גם לצליאקים, דגנית, הבעלים, ענתה שגם צליאקים מזמינים מנות אלה. המלצה שלי, צליאקים? תשאלו!

למנות הראשונות הזמנו סלט עגבניות שרי מונח על טחינה שחורה, זיתי טאסוס, בצל סגול, צנוברים ופטרוזליה. אין על עגבניות שרי, אני מאד אוהבת עגבניות וזה הסלט המועדף עלי. עגבניות טריות אין סיבה שהסלט לא יהייה מושלם. ואכן כך 🙂

עוד הזמנו סביצ’ה דג, הפעם הסביצ’ה הייתה מדג טונה, עם קוביות של תפוחי עץ, אהבתי את החיתוך האחיד של קוביות הדג וקוביות תפ”ע. התיבול היה עדין מאד (להבדיל מסביצ’ה שאכלנו אתמול שריח החומץ הבלסמי היה חריף לא ליווה א=היטב את המנה) כאן התיבול היה עדין ומושלם. לי היה חסר קצת עיקצוץ, קצת עיגולי צ’ילי היו מקפיצים לי את המנה. בן זוגי, שלא מסתדר טוב עם חריף אהב את המנה כפי שהיא . מנה נהדרת.

לעיקרית הזמנו ניוקי “אדמה” איך לא… ניוקי פיטריות ופרמזן מנה צמחונית. מנה מצויירת של ניוקי קטנים, הנעשים במקום בעבודת יד עם שני סוגי פיטריות פורצ’יני ושמפניון . בליווי שמן כמהין עדין ופרמזן.

ועוד מנה נהדרת של פילה סלמון בקרסט תבלינים. פילה סלמון הגיע על עלי קייל חלוטים וקרסט תבלינים עדין. לדברי דגנית אזולאי, התבלינים נטחנים ומוכנים במקום וקרסט התבלינים מורכב על ידי השף. אני, חובבת תבלינים וגם אצלי בבית את תערובות התבלינים אני מכינה בעצמי והם נקראים ‘ראסט אל נגה’ חחח ממש כמו ראסט אל ח’נות. וגם כאן תערובות המוכנות במקום. התבלינים הם תבלינים בסיסיים של מלח, פלפל, כמון, פפריקה עדין עדין. אהבתי 🙂 והדג צלוי עסיסי פתפרק וטעים מאד.

את הארוחה ליווינו עם יין הבית יין לבן נפלא של יקב אלונה. אמרנו יקבים מקומיים 🙂

אהבנו את חלל המסעדה הפתוח המשקיף אל גינת התבלינים והחצר האחורית. החום, ממש לא הטריד אותנו, הוא נשאר בחוץ ואנחנו נהננו מיום יפה 🙂

ולקינוח??? זוכרים את הפתיח? האקדח שצריך לירות?

הגיעה המלצרית ושאלה מה נרצה לקינוח ומסרה לנו את תפריט הקינוחים.

מבלי להתבונן בתפריט ישר אמרתי…”קראמבל תפוחים” היא צחקה 🙂 לא תרצי לראות את התפריט, שאלה? ואני… סיפרתי לה על האקדח במערכה הראשונה 🙂

הגיע קרמבל תפוחים חם עם גלידה נהדרת. כן, הצליח לנו 🙂

לסיכום –

מסעדת “אדמה” איזה כייף לחזור אליך ולראות שאת ממשיכה לשמור על הגחלת. אוכל עם נשמה, אוכל לא מתפלסף פשוט אוכל טוב טעים, נעים ומשובח! תמיד כייף וברור שנגיע שוב. את לא מאכזבת 🙂 . יש מקומות שכייף לחזור אליהם 🙂 תודה 🙂 ממליצה בחום! מילה של “אמא נגה”.

מסעדת “אדמה” https://adama-bc.co.il/

כתיבת תגובה